Avatar billede livsgeden_sofus Nybegynder
09. juli 2010 - 23:17 Der er 10 kommentarer

Mærkelige streger på video og i spil

Jeg har lige købt en ny computer med windows 7 og den fungerer fint. Der er bare det kedelige problem at hver gang jeg vil se en video eller spille et spil så kommer der nogle underlige streger (prikker der former små streger) over hele skærmen.

Jeg har opdateret alle drivere og har stadig ikke løst problemet. Er der nogen der kan komme med et lille bud på hvad der kan være i vejen
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
10. juli 2010 - 00:27 #1
Kan du tage et screenshot og vise os dem?
Avatar billede livsgeden_sofus Nybegynder
10. juli 2010 - 00:36 #2
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
10. juli 2010 - 00:41 #3
Det kan være din hardware måske? Har du Beryl installeret?
Avatar billede livsgeden_sofus Nybegynder
10. juli 2010 - 00:54 #4
har også en ide om at der er noget med skærmen, men det underlige er at det kun er med videor og spil den laver det der. Beryl har jeg ikke, bruger en ganske almindelig windows maskine, den er sat op her i eftermiddag.
Avatar billede MakkerD Nybegynder
10. juli 2010 - 02:56 #5
Ser underligt ud. Hvis du har mulighed for det kan du evt. teste med et andet grafikkort og/eller anden skærm og se hva resultat det giver. Så har du om ikke andet udelukket de 2 ting hvis det stadig er det samme.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2010 - 09:52 #6
tjek lige om det ikke er et varmeproblem fra dit graffikkort

hent siw freware version og se under sensors efter du har spillet lidt og belastet den

http://www.gtopala.com/siw-download.html

det kan også godt være både chippen på kortet der er defekt eller en driver der ikke er optimal og du burde måske teste dit kort for at se om det er årsagen

du kan bruge det her gratis propgram til det

http://www.passmark.com/products/bit.htm

burn in test

det kunne være det ville sladre

m.v.h
Avatar billede ggxdg Nybegynder
10. juli 2010 - 10:52 #7
Hvis det var skærmen ville man ikke kunne se det på et screenshot, men mindre man faktisk fotograferede skærmen.

Jeg er lidt usikker på om det samme gør sig gældnde ved varmeproblemer for et grafikkort.

Grafikkortet skulle jo umiddelbart ikke lave for meget når det er video, der er det så vidt jeg ved mere CPU'en der lave billedet, men jeg er dog ikke lige sikker.

Havde det været video alene, ville jeg have foreslået Codec-problemer, men det du har billede af er jo en flashplayer, så det er det nok heller ikke.

CPU'en bør dog ikke være skyld i grafikfejl når der køres 3d.

Prøv at køre DXDiag og se om fejlene er på både Direct Draw og på Direct 3D.
Avatar billede livsgeden_sofus Nybegynder
10. juli 2010 - 15:02 #8
Alt værktøj jeg prøver siger at der ingen problemer er... Men nu kan jeg også se nogle pixels på mit skrivebord og sådan... ikke lige så slemt som på videor eller i spil, men stadig irriterende. Det kan godt se ud som om der er noget med farverne, men ved ikke helt hvad.

Jeg har prøvet med en anden skærm og den laver præcis samme nummer.

har skiftet mellem to forskellige skærmkabler og en lille hdmi ting der fulgte med men hver gang er det, det samme.
Avatar billede livsgeden_sofus Nybegynder
10. juli 2010 - 16:21 #9
okay måske et hint. Fik "plants and zombies" til at virke uden problemer men den ville ikke lade mig sætte 3d acceleration til. Den sagde at mit videokort ikke var godt nok, til at klare det, hvilket jeg ikke forstår da det er tiptop det hele.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
10. juli 2010 - 23:28 #10
Er der nogen bemærkninger i enhedshådteringen?