Avatar billede rownz Nybegynder
09. juli 2010 - 20:16 Der er 1 kommentar

Spam mod forum

Hej

Ville høre om nogen kan fortælle hvordan man kommer af med "Spam bots" fra et forum som vi er nogle stk der bruger.

Indimellem bliver vi bombarderet med en spam bot eller en ukendt bruger der har lagt ikke anstændige film ind på vores forum
hvordan kommer vi det til livs?

det her fik jeg at vide af en som kalder sig IT mand:

"Det er højst sandsynligt ikke folk som poster manuelt. Det er sikkert servere i Kina som står og spytter spam ud på millioner af boards automatisk og kører det igennem såkaldte proxy-servere. Dermed forskellige IP hver gang.

Jeg mener at man kan blokke flere grupper af IP´s eller lande/områder i admin på scriptet som styrer siden.

Prøv at se om ikke man kan "banne" alle andre lande end DK - der kommer vel ikke nogen udefra her på boardet?"

P.S. men håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede zaicrez Nybegynder
09. juli 2010 - 21:44 #1
Hvis I bruger phpBB - så er denne post lige noget for jer :)

http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=427852