Avatar billede lord-jonas Nybegynder
09. juli 2010 - 14:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Umbraco: Oprette et link i menuen som skal linke til en extern hjemmeside og ikke en indholdsside

Som min overskrift siger hvordan opretter man et link i menuen som skal linke til en extern hjemmeside og ikke en indholdsside.

Det er sikkert rigtig simpelt.
Men jeg kan ikke lige se hvor eller hvordan.

Er der nogle Umbraco nørder?
Avatar billede jokkejensen Novice
09. juli 2010 - 14:26 #1
Find din dokument type, tilføj en tekststreng der hedder : umbracoRedirect

Så får du ud af boksen 301 redirect.

Umbraco bestod engang af nogle default features, de har dog pillet nogle af dem væk, så nu skal du selv tilføje dette felt. Som ex også  umbracoUrlAlias hvis du ønsker siden skal kunne tilgåes på en kortere adresse.. Jeg plejer at smide begge 2 under "generic properties" som det første.

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
09. juli 2010 - 14:29 #2
http://www.mortenbock.dk/blog/2008/06/05/codegarden-08-hidden-gems.aspx

Hmm det var vist en smutter, det lader til den kun tager et id..

Ellers gør sådan her øverst i din normale xslt

<xsl:if test="string-length(data[@alias = 'redirectToThisPage']) &gt; 0">
<script type="text/javascript">
window.location = '<xsl:value-of select="data[@alias='redirectToThisPage']"/>'
</script>
</xsl:if>

/J
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
09. juli 2010 - 14:36 #3
Det synes jeg ikke lige jeg kan få til at virke.
Skal jeg krydse noget bestemt at for at få lov til at linke til url og ikke til min egen side?

Jeg har lagt de 2 tekststrenge ind under generic properties og de kommer fint frem, men intet sker når jeg indtaster data.

Har jeg glemt noget?
Avatar billede jokkejensen Novice
09. juli 2010 - 14:51 #4
Nej jeg tog fejl, omdøb feltet til redirectToThisPage og indsæt ovenstående xslt.

/J
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
29. september 2010 - 10:21 #5
Jeg droppede det, men du får point som tak.