Avatar billede vuf-vuf Nybegynder
08. juli 2010 - 12:53 Der er 11 kommentarer

Automatisk afvikling af Delphiprogram

Hej Jeg rimeligt ny indenfor Delphi.
Men jeg har lavet et program der sammenligner to databaser og opretter en logfil med ændringer nyheder i databaserne.
Lige nu skal man starte programmet op og tryke på en knap for at afvikle programmet indimellem.
Men kan programmet ikke laves således at funktionen afvikles automatisk, således at jeg bare kan sætte windows opgavestyring til at afvikle programmet hver time?
Hvordan gør man det?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
08. juli 2010 - 13:00 #1
du kan også bare satte en timer i programmet
og sætte den til at køre din kode hver 60 min.
Avatar billede nca Juniormester
08. juli 2010 - 13:04 #2
Spørger du om hjælp til Opgavestyringen?
Avatar billede vuf-vuf Nybegynder
08. juli 2010 - 21:09 #3
Hej NCA

Nej jeg har styr på opgavestyringen. Det jeg efterspørger er hvordan man får Delphikoden til at blive afviklet automatisk ved start af programmet. Istedet for at man skal starte programmet og trykke på en knap for at afvikle den ønskede funktion.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2010 - 21:20 #4
Lav det som console app i.s.f. Windows app.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
08. juli 2010 - 21:25 #5
flyt koden fra onclick til oncreate på form1
Avatar billede vuf-vuf Nybegynder
08. juli 2010 - 21:53 #6
arne hvor opsætter jeg det?
Avatar billede martinlind Nybegynder
08. juli 2010 - 23:14 #7
tror du skal vælge onCreate metoden, du har sikkert brugt nogle vcl componenter, og det kan godt drille i en console app.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2010 - 00:40 #8
Man vælger projekt type når man opretter projektet.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2010 - 00:41 #9
Det er muligt at VCL komponenter vil drille i en console app, men i så fald vil jeg da tro at de også vil drille når de startes af windows scheduler.
Avatar billede nca Juniormester
09. juli 2010 - 08:11 #10
Hvis du bruger en timer i programmet, skal progrmmet stå og køre hele tiden.
Hvis det er muligt for dig at lave programmet om til en console application (DOS program), kan du nøjes med at starte programmet, for at få koden afviklet.
Hvilken mulighed du vil bruge, afhænger også af dit output.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2010 - 22:40 #11
vuf>

Kommet videre?