Avatar billede vuf-vuf Nybegynder
07. juli 2010 - 23:21 Der er 3 kommentarer

Fejl i Mambo Stylesheet

Hej
Jeg har en underlig fejl på min hjemmeside www.finit.dk som jeg ikke kan finde grunden til.
Jeg bruger en standard template til mambo.
Der er pludselig kommet en mystisk fejl idet toppen hopper på forsiden. Men det er kun i Internet Explorer. I Firefox og Google Chrome hopper toppen ikke.
Er der nogen der kan se hvad der går galt?
Avatar billede keysersoze Guru
07. juli 2010 - 23:25 #1
standard template eller ej så er koden ikke vanvittig heldig - at der er noget før doctype ødelægger store dele CSS og heller ikke alt i den øvrige kode kan valideres. Fejlene kan du se her http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.finit.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0 og betydningen her http://www.web-dev.dk/post/DOCTYPE-og-valid-kode-ens-udseende-i-Internet-Explorer-og-FireFox.aspx
Avatar billede vuf-vuf Nybegynder
08. juli 2010 - 12:48 #2
Jeg har også prøvet at køre en css validering på siden men syntes ikke der er noget som kan give den pågældende fejl.
Jeg kan ikke lige gennemskue om en af de fejl du har fundet Keysersoze skulle resultere i fejlvisningen af siden. Har du en ide?
Jeg har lige set siden på en pc med Internet Explorer 7 og der hopper toppen ikke?
Avatar billede keysersoze Guru
08. juli 2010 - 12:58 #3
Som nævnt kan du slet ikke regne med opførslen af CSS så længe du ikke har en valid DOCTYPE - og det har du ikke når du har en XML-declaration som det første. Første skridt må være at få den væk og dernæst få rettet de egentlige HTML-fejl validatoren beretter om - derefter kan vi begynde at kigge på hvor det går galt.