Avatar billede kiki Juniormester
07. juli 2010 - 20:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Photoshop Elements 8. Demo eller fuld udgave?

Hvordan kan jeg se om den udgave som er installeret på min computer, af Photoshop Elements 8. Er det en fuld (købe) udgave? Eller en demo?
Avatar billede milter Ekspert
07. juli 2010 - 21:19 #1
Hvis du ikke har betalt for den, så er det helt sikkert en ulovlig version eller en demo.
Avatar billede kiki Juniormester
07. juli 2010 - 22:37 #2
Så enkelt er det ikke.

Den var installeret på den computer som jeg har købt. Der var også Office 2007, men det er en 60 dages demo. Der var også installeret Works, og det er en fuld udgave.
Jeg tror ikke på at det er en ulovlig version som er installeret på en ny computer.

Men hvad er Photoshop Elements 8? Fuld version? Eller demo?
Der må være et sted man kan se det.
Avatar billede milter Ekspert
08. juli 2010 - 13:47 #3
Jeg har aldrig hørt om, at en fuld PE følger gratis med en ny computer. Microsoft giver nogle gange Works som en gave i forbindelse med køb af et af deres styresystemer.

Din udgave er garanteret en 30-dages demo, medmindre der i din kvittering for købet står, at en fuld version af PE8 medfølger.

Har du prøvet at kigge i menulinien. Et eller andet sted står der måske noget i retning af "Om" Eller "About", eller der står noget som undermenu i "Hjælp" eller "Help".

Har du aktiveret programmet? Prøv at kigge her:

http://books.google.dk/books?id=uB5H3R_VvFwC&pg=PA607&lpg=PA607&dq=%22Photoshop+Elements+8%22+register+help+about+trial&source=bl&ots=_wFY2Q4emH&sig=q-H8Toi7hMJCWoXqgF7Y3LAlPGQ&hl=da&ei=QLY1TMeZFc-lOPSH7ekF&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=9&ved=0CD0Q6AEwCDgU#v=onepage&q=%22Photoshop%20Elements%208%22%20register%20help%20about%20trial&f=true
Avatar billede kiki Juniormester
08. juli 2010 - 17:01 #4
Jeg har en ven som købte en computer for lidt under 1 år siden. Der var installeret  Photoshop Elements 7 på den. Og den virker stadigvæk. Så det må jo have været en fuld udgave. Så der er nogle computer, hvor der følger en gratis udgave af PE med.

Jeg har prøvet at kigge i: Help -> About Elements Organizer. Der står at det er version 8.0 men der står ikke om det er en fuld udgave eller demo. Det samme står under "system info"

Jeg har ikke aktiveret programmet, man har min kæreste? Hun siger at der kom nogle vinduer op, første gang hun startede programmet. Men hun læste ikke, hvad der stod, hun klikkede bare vider.

Der være et sted man kan se om det er en demo eller fuld udgave, men hvor? Jeg synes jeg har set alle punkter i menuen igenem.
Avatar billede milter Ekspert
08. juli 2010 - 19:28 #5
Du vil sikkert kunne se det et eller andet sted i registreringsdatabasen, men det kræver igen, at du kan tyde alle de kryptiske tegn og tal der ;-) Og at røre ved den kan resultere i, at alt skal geninstalleres.

Hvis ikke der på fakturaen stod noget, og hvis du ikke kan se noget de steder, du har søgt, må du nøjes med at vente og se. Det kan tænkes, at din version er en neddroslet version, dvs. at nogle funktioner mangler, at den kun kan "Save" et vist antal gange eller noget helt andet.

Du vil finde ud af det, når de 30 dage er overstået eller hvor længe prøvetiden nu varer.
Avatar billede kiki Juniormester
17. oktober 2010 - 18:13 #6
Virker stadivæk.
MEN, jeg synes stadivæk det er for dårligt at man ikke kan se det en fuld (købe) udgave.