Avatar billede everclear Praktikant
04. juli 2010 - 20:09 Der er 4 kommentarer

Problemer med routing

Jeg har tidligere brugt den nye routing-funktionalitet i asp.net 4.0 og synes den er rigtig rigtig lækker. Nu er jeg dog løbet ind i et problem. Jeg vil gerne have mappet /Pages/Test.aspx til www.minside.dk/Test - en opgave, der ikke tidligere har givet mig nogle problemer, men nu får jeg pludselig en 404-fejl.

Jeg har følgende i min global.asax-fil:

void RegisterRoutes(RouteCollection routes)
{
    routes.MapPageRoute
    ("test-route",
    "Test",
    "~/Pages/Test.aspx");
}

protected void Application_Start(object sender, EventArgs e)
{
    RegisterRoutes(RouteTable.Routes);
}

men når jeg kører siden, så får jeg en 404-fejl. Men jeg kan sagtens tilgå /Pages/Test.aspx - bare ikke den pæne URL (/Test).

Er der nogen, der har oplevet dette og har en løsning?
Avatar billede jimpp Nybegynder
05. juli 2010 - 11:04 #1
Uden at være 100% så bruges routing i forbindelse med MVC?

Så det skal vel se sådan ud:

Controller/Action/evt parameter

Der er meget muligt at jeg har misforstået det.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.routing.routecollection.aspx
Avatar billede everclear Praktikant
05. juli 2010 - 11:07 #2
Routing er blevet en integreret del .NET 4.0 og er ikke længere forbeholdt MVC.

Jeg forstår bare ikke helt hvorfor jeg pludselig ikke kan få det til at fungere - har brugt det masser af gange uden parametre, hvor det bare spiller. Har forsøgt at debugge mig igennem og kan se, at mine routes bliver registreret som de skal; men når jeg prøver at gå ind på en routet URL, så får jeg den irriterende 404-fejl :S
Avatar billede jimpp Nybegynder
05. juli 2010 - 12:03 #3
Har du:

<system.webServer>
    <modules runAllManagedModulesForAllRequests="true" />
</system.webServer>

I din web.config??
Avatar billede everclear Praktikant
05. juli 2010 - 12:09 #4
Jeps - den har jeg med.