Avatar billede ebbesen Nybegynder
02. juli 2010 - 10:02 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

IE8 i koma

Nogen ide om hvorfor min IE8 konstant går i koma? Jeg bruger Windows 7 og diverse sikkerhedsprogrammer, der ikke finder nogen trusler eller vira.
Alle andre programmer fungerer fuldt tilfredsstillende, men ikke browseren. Det er som om der er en konflikt.
Alle opdateringer er installerede, og maskinen er formatteret for nylig.
Browseren er et par gange sat til standardinsdstillinger, men intet hjælper.
Oprydning foregår jævnligt.
Så hvad gør jeg? Det er ikke til at leve med.
Avatar billede f-arn Guru
02. juli 2010 - 10:59 #1
diverse sikkerhedsprogrammer, der ikke finder nogen trusler eller vira

Hvilke?

Prøv at deaktivere alle dine Add-ons. Hvis det hjælper, så genaktiver dem, en af gangen. Når problemet genopstår, har du fundet "synderen"
Avatar billede ebbesen Nybegynder
02. juli 2010 - 11:55 #2
Det har jeg gjort nu og genstartet maskinen.
Det ser ikke ud til at have hjulpet.
Indlæsningen af sites er ikke blevet bedre. Det kan tage op til et minut at få lov til fx at aktivere et link på en side.
Min forbindelse er 4 Mbit, og den er målt til ca. 3,4 i download, så det er nok ikke der, fejlen ligger.
Avatar billede f-arn Guru
02. juli 2010 - 12:10 #3
Du svarede ikke på:
diverse sikkerhedsprogrammer, der ikke finder nogen trusler eller vira
Hvilke?

Hent http://go.trendmicro.com/free-tools/hijackthis/HiJackThis.exe
Kør HijackThis, klik på "Do a systemscan scan and save a logfile"  kopier loggens tekst og send den herind.

Bemærk Hijackthis skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet

Mht.: Vista og Windows 7 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede enet Nybegynder
02. juli 2010 - 12:32 #4
Har du prøvet en anden browser? Jeg har selv haft det problem, at IE engang i mellem fryser til, men det problem har jeg ikke med Google Chrome. Du kan jo evt. prøve at reinstallere IE.
Avatar billede ebbesen Nybegynder
02. juli 2010 - 12:42 #5
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 12:37:47, on 02-07-2010
Platform: Windows 7  (WinNT 6.00.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\acrotray.exe
C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMYPRT.EXE
C:\Program Files\Classic Shell\ClassicStartMenu.exe
C:\Program Files\SafeSurf\Common\FSM32.EXE
C:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe
C:\Program Files\ScanSoft\OmniPageSE2.0\opwareSE2.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia Ovi Suite\NokiaOviSuite.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Program Files\MozyHome\mozystat.exe
C:\Users\Lone Ebbesen\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files\Common Files\Logitech\khalshared\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files\Keepit\0S8F010K.ver\gui.exe
C:\Program Files\Common Files\Nokia\NoA\nokiaaserver.exe
C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
c:\program files\internet explorer\iexplore.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office12\OUTLOOK.EXE
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10h_ActiveX.exe
c:\program files\internet explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
c:\program files\internet explorer\iexplore.exe
D:\Downloadede programmer\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/ig?hl=da&source=iglk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: LitmusBHO - {C6867EB7-8350-4856-877F-93CF8AE3DC9C} - C:\Program Files\SafeSurf\NRS\iescript\baselitmus.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Browsing Protection Toolbar - {265EEE8E-3228-44D3-AEA5-F7FDF5860049} - C:\Program Files\SafeSurf\NRS\iescript\baselitmus.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 9.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CanonMyPrinter] C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMyPrt.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [CanonSolutionMenu] C:\Program Files\Canon\SolutionMenu\CNSLMAIN.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Classic Start Menu] "C:\Program Files\Classic Shell\ClassicStartMenu.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\SafeSurf\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\SafeSurf\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [MSSE] "C:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKLM\..\Run: [OPSE reminder] "C:\Program Files\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\Ereg.exe" -r "C:\Program Files\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Program Files\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Mobile Device Center] %windir%\WindowsMobile\wmdc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NokiaMServer] C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPlatform\NokiaMServer /watchfiles startup
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [NokiaOviSuite2] C:\Program Files\Nokia\Nokia Ovi Suite\NokiaOviSuite.exe -tray
O4 - Startup: Dropbox.lnk = Lone Ebbesen\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Global Startup: Keepit.lnk = ?
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = ?
O4 - Global Startup: MozyHome Status.lnk = C:\Program Files\MozyHome\mozystat.exe
O9 - Extra button: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-222 - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-223 - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office12\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.lsb.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {1851174C-97BD-4217-A0CC-E908F60D5B7A} (Hewlett-Packard Online Support Services) - https://h50203.www5.hp.com/HPISWeb/Customer/cabs/HPISDataManager.CAB
O16 - DPF: {9DF01F00-08E7-4DBE-9070-94841463B3FE} (Util Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - Unknown owner - C:\Program Files\SafeSurf\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\SafeSurf\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\SafeSurf\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\SafeSurf\ORSP Client\fsorsp.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: PIXMA Extended Survey Program (IJPLMSVC) - Unknown owner - C:\Program Files\Canon\IJPLM\IJPLMSVC.EXE
O23 - Service: Keepit service (Keepit) - Unknown owner - C:\Program Files\Keepit\0S8F010K.ver\keepit.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: MozyHome Backup Service (mozybackup) - Mozy, Inc. - C:\Program Files\MozyHome\mozybackup.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--
End of file - 8570 bytes

Jeg bruger Ad-aware, Advanced System Care, Telia SafeSurf, Microsoft Security Essentials.
Avatar billede ebbesen Nybegynder
02. juli 2010 - 12:46 #6
Har prøvet at reinstallere alt, også IE8.
Jeg kan godt bruge Google Chrome, men når man er vant til Explorer, er det nu det rareste, men måske kommer jeg til at overgive mig.
Avatar billede enet Nybegynder
02. juli 2010 - 12:52 #7
Har du prøvet, at kontakte IE support?
Avatar billede ebbesen Nybegynder
02. juli 2010 - 13:14 #8
Ja, både Microsoft og Stofanet, som jeg bruger som udbyder. Ingen genkender problemet.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2010 - 13:15 #9
Er Microsoft Security Essentials og Telia SafeSurf ikke begge antivirus programmer?

Det kan godt give problemer at ha to antivirus kørende samtidig, men jeg kender ikke programmerne, så jeg kan ikke sige det med sikkerhed.......
Avatar billede Jensen DK Novice
02. juli 2010 - 13:24 #10
Start explorer og gå i funktioner internetindstillinger-avanceret og nulstil.
Genstart IE.
Avatar billede f-arn Guru
02. juli 2010 - 13:34 #11
'vejmand' har ganske ret. Du må aldrig la' to programmer af den type køre samtidig. Jeg vil anbefale at du afinstallere Microsoft Security Essentials.

------

Find og upload nedenstående hos Jotti eller Virustotal:

C:\Program Files\Keepit\0S8F010K.ver\keepit.exe

http://virusscan.jotti.org/ - http://www.virustotal.com/en/indexf.html

Kopier resultatet herind

Der er ikke andet i den HJT log, men den viser jo heller ikke så meget  :)
Avatar billede Jensen DK Novice
02. juli 2010 - 13:41 #12
Det er en myte, der er ingen beviser for at man ikke må have to eller flere antivirusprogrammer installeret samtidig.
Avatar billede enet Nybegynder
02. juli 2010 - 13:41 #13
Prøv at følg instruktionerne på http://support.microsoft.com/kb/318378.
Avatar billede ebbesen Nybegynder
02. juli 2010 - 13:43 #14
OK, det er nok så langt vi kan komme.
Jeg har i flere år kørt med de samme sikkerhedsprogrammer, så mon det er der, det ligger?
Jeg prøver at afinstallere det ene program, og hvis ikke det hjælper, så .....
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2010 - 13:46 #15
silbidor >> Det er bestemt ikke nogen myte.

Jeg kom engang for skade at installere både Norton Antivirus og Norman Antivirus på samme maskine.

Der gik lidt tid inden jeg var kørende igen.  :-)

Men som sagt, jeg ved ikke om det er tilfældet med de to programmer det drejer sig om her.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. juli 2010 - 13:53 #16
Her vejmand en test med virusprogrammer fra komputer for alle.
http://www.gratisupload.dk/download/46053/
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2010 - 14:00 #17
silbidor >> Jeg ved ikke om du ikke læste min kommentar, eller du bare ikke vil forstå det?

Det er jo ikke når det går godt det er et problem, det er når det går galt.

Ham med den computer der går i sort, kan jo ikke rigtig bruge det til noget, at det ofte går godt.........

ebbesen >> Var det enet som løste dit problem???
Avatar billede f-arn Guru
02. juli 2010 - 14:01 #18
@ silbidor
Jeg synes du skulle læse dit eget link, der jo netop bekræfter at det er dumt. Da point er afgivet hopper jeg af her.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. juli 2010 - 14:06 #19
Det er lagt for at bevise at det er en myte, men det fatter i to vel ikke en skid af.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2010 - 14:15 #20
silbidor >> Jeg ved ikke rigtig hvad det er du ikke forstår????

Jeg kom engang for skade at installere både Norton Antivirus og Norman Antivirus på samme maskine.
Der gik lidt tid inden jeg var kørende igen.

Det er jo ikke når det går godt det er et problem, det er når det går galt.
Ham med den computer der går i sort, kan jo ikke rigtig bruge det til noget, at det ofte går godt.........

Hvilke ord er det du ikke forstår???
Avatar billede f-arn Guru
02. juli 2010 - 14:18 #21
Avatar billede ebbesen Nybegynder
02. juli 2010 - 14:38 #22
Dette indlæg har udviklet sig til et slagsmål.
Jeg står af her.
enet gav mig et par links, som jeg kan bruge.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juli 2010 - 15:24 #23
Ja, det sker desværre ofte. Sagligheden har trange kår.  :-)