Avatar billede HejSa_ Nybegynder
01. juli 2010 - 22:40 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

antivirus beskyttelse

Hej
jeg har en windows7 emachines og jeg har haft før en norton internet security som er udløbet, og mit spørgsmål er, er der nogle som har tjek på en rigtig god virusbeskyttende program som jeg eventuelt kan downloade gennem internet og GERNE gratis .
Har i hvert fald prøvet at downloade et par stykker, men de blev udløbet efter 3mdr prøvelse cirka. Jeg vil finde en som varer længe. Er det måske muLigt ?
Avatar billede a62681 Nybegynder
01. juli 2010 - 22:49 #1
Security essential. Den er fra Microsoft, gratis og en af de bedste af slagsen.
http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=da-dk
01. juli 2010 - 22:54 #2
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
01. juli 2010 - 22:58 #3
hvis du gerne vil skaffe et godt antivirus uden du skal frem med pungen, må svaret klart være Security essential
Avatar billede conz Juniormester
01. juli 2010 - 23:05 #4
Et helt fint av er AVG Free, det vil jeg umiddelbart anbefale.
Link: http://free.avg.com/ww-en/homepage
Avatar billede a62681 Nybegynder
01. juli 2010 - 23:16 #5
For nogen tid siden var der en test i Metroekspress og der vandt Security Essentials foran bl.a. AVG og Avast. Så den vil jeg helt klart vælge
01. juli 2010 - 23:19 #6
... men du skal være 100% sikker på at IKKE have 2 (eller flere ) kørende sikkerhedsprogram samtidig!!!
Avatar billede noltus Novice
02. juli 2010 - 01:50 #7
#2
Den liste er jo ældgammel
Avatar billede ae03 Novice
02. juli 2010 - 08:44 #8
Jeg bruger selv security essentials på win7 og er godt tilfreds med det. Dog har jeg af en eller anden grund problemer med at få den til at køre de automatiske scan, som den er sat til. (har været alle settings igennem flere gange) Men så kommer den i det mindste selv og fortæller, at det er for længe seneste scan, så det er på tide med et.
Opdateringer af program og virusdefinitioner fungerer problemfrit, og på en eller anden måde er jeg ret sikker på, at Microsoft som de første kender/mærker de vira, der måtte være i omløb.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
02. juli 2010 - 09:09 #9
Microsoft Essentials virker helt vildt godt. Har installeret det på en del maskiner nu, og har ikke haft virus på nogle af dem. Men det er jo ikke lige så godt som betalings-programmerne, der er jo en grund til de koster penge. Norton Internet Security er officielt blevet kåret til den bedste lige nu.
Avatar billede f-arn Guru
02. juli 2010 - 09:44 #10
For nogen tid siden var der en test i Metroekspress og der vandt Security Essentials foran bl.a. AVG og Avast. Så den vil jeg helt klart vælge

Jeg er nu ikke sikker på at journalisterne på Metroekspress er specielt kvalificerede til at bedømme det.

------

Hvis man bruger Microsoft Security Essentials skal man være opmærksom på en ting. Den opdaterer via Windows Update (wu).
Så hvis wu af den ene eller anden grund ikke virker (itu eller slået fra), modtager man heller ikke  Microsoft Security Essentials opdateringer.

Hvis wu "går i stykker", kan den altså være meget svær at "fixe", så alene af den grund ville jeg vælge Avast. AVGs beskyttelse mod Rootkit, er ganske enkelt for ringe.

------

Nu blev der kun spurgt om Antivirus, så jeg går ud fra spørger har styr på Firewall og Antispyware.
Avatar billede HejSa_ Nybegynder
02. juli 2010 - 22:33 #11
Tak til jer allesammen men nu blev jeg lidt i tvivl, om hvilken en jeg nu skal downloade ( kigger forvirret )
Avatar billede HejSa_ Nybegynder
02. juli 2010 - 22:59 #12
Til Karise_larry

har tænkt miq at downloade dit antivirus, men hvordan gør jeg det, kan du måske quide mig  ?
02. juli 2010 - 23:06 #13
Nu har jeg jo kun pejet på denne samling -> http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken

Men kan personligt anbefale -> http://www.avast.com/free-antivirus-download - og følg guiden...
Gem et passende sted og INSTALÉR derfra...

...... men du skal være 100% sikker på at IKKE have 2 (eller flere ) kørende sikkerhedsprogram samtidig!!! ...
Avatar billede HejSa_ Nybegynder
02. juli 2010 - 23:47 #14
karise_larry

Nu har jeg jo kun pejet på denne samling -> http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken

Men kan personligt anbefale -> http://www.avast.com/free-antivirus-download - og følg guiden...
Gem et passende sted og INSTALÉR derfra...

...... men du skal være 100% sikker på at IKKE have 2 (eller flere ) kørende sikkerhedsprogram samtidig!!! ...
02. juli 2010 - 23:58 #15
??? Øhhh - What ???
Avatar billede a62681 Nybegynder
03. juli 2010 - 20:16 #16
Smart fundet på ;)
Avatar billede HejSa_ Nybegynder
05. juli 2010 - 17:32 #17
Kigger forvirret  :S
05. juli 2010 - 17:47 #18
* Du RÅ copy mit indlæg i #13
* Du lægger teksten ind som et [SVAR] i #14
* Du lukker spørgsmålet (og tager de berømte/berygtede point tilbage)

Øhhh - ikke forstået ?
http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede a62681 Nybegynder
05. juli 2010 - 20:16 #19
Nyt medlem. Man skal lige lære spillereglerne. Jeg tror ikke det var bevidst. Vel HejSa? ;)
Avatar billede lyman Nybegynder
05. maj 2011 - 17:06 #20
Du kan læse lidt om de bedste gratis antivirus løsninger på www.gratis-anti-virus.dk

(Jeg synes essentials er bedst:)