Avatar billede JeppeT Nybegynder
01. juli 2010 - 14:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bærbar køler.

Hej alle.

Jeg er en ejer af en hp bærbar, der desværre bliver alt for varm, når jeg er inde i spil. Dens varme gør at jeg får fps drop. Jeg har min bærbar forhøjet med 2 dvd'er, men det forekommer stadig at den bliver for varm.
Så derfor vil jeg gerne vide om i kender nogen gode Bærbar kølere, altså dem hvor man smækker sin bærbar op på, og så er der nogen blæsere i den som holder den kølig. Det skal lige siges at det ikke er pga. støv i blæseren, da jeg har haft den til reparation.
På forhånd tak !

PS. Jeg tager på en 2 ugers ferie her imorgen, så kommer først til at læse svarende når jeg kommer hjem.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2010 - 17:03 #1
Min søn har også en HP bærbar, hvor den også blev for varm når han spillede. Han købte sådan en:
http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-belkin-laptop-cooling-lounge-notebook-stand-med-notebook-bl%C3%A6ser-billig/%C3%B8vrigt-tilbeh%C3%B8r-til-b%C3%A6rbar-pc/f5l028er_10111012_p.html
Denne blæser puster op midt i bærbaren, og hjælper den interne blæsern med at køle. Den luft der ikke kommer op, løber ud langs de to udformninger der er i loungen og køler direkte på undersiden af pc.
Der er helt sikkert andre svar på dit problem, men denne virker så derfor lægges dette som svar.
Avatar billede JeppeT Nybegynder
01. juli 2010 - 17:41 #2
Ser god ud. Hvordan får den strøm? Igennem stik eller fra computeren via usb?
Og hvor meget nedkølede den? evt. en før og efter temperatur.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. juli 2010 - 18:13 #3
Hej JeppeT
Den får strøm via usb, så man skal have lader på når den er sat til.
Har desværre ikke nogle tal for før/efter temp, da vi ikke har brugt noget måleprogram til det. Men det vi kan konstantere er at når man mærker på pc'en fysisk, er den væsenlig "koldere" end hvis den ikke bruges.
Og det var også den fysiske "måling" der gjorde han købte den i sin tid. Har haft den et års tid nu, og er tilfreds med den.
Må på sigt også øge holdbarhed på pc, at den ikke kører varm.
Avatar billede JeppeT Nybegynder
01. juli 2010 - 20:50 #4
Okay.

Men hvis nogen kan anbefale nogen kølere og evt. før og efter temperaturer så bare skriv ! :)
Avatar billede JeppeT Nybegynder
01. juli 2010 - 21:05 #5
Det skal lige siges at da min bærbar bliver op til 93 grader når jeg er ingame, vil jeg helst have en køler der virkelig smider nogen grader væk (:
Avatar billede JeppeT Nybegynder
01. juli 2010 - 21:38 #6
Arghh bliver ved med at komme i tanke om informationer ^^'

Blæseren sidder i højre side ved min bærbar, så det skal helst være en køler der passer til det.
Avatar billede JeppeT Nybegynder
01. juli 2010 - 21:39 #7
I venstre side*

Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2010 - 20:26 #8
Fortsatte denne her tråd her?
http://www.eksperten.dk/spm/914850#reply_7623321
Avatar billede JeppeT Nybegynder
26. juli 2010 - 14:24 #9
LUKKET