Avatar billede HejSa_ Nybegynder
01. juli 2010 - 14:36 Der er 17 kommentarer

problem med netværk

Hej
Jeg har et problem med internettet. Vil lige fortælle om min pc osv. Jeg har en router som er koblet til en stationær pc, derefter har jeg en bærbar hvor jeg også har tastet min netværkskode ind osv, så jeg kan logge på nettet  via routeren. Jeg har logget på sådan i cirka 3 år, pludselig mens jeg var på gik nettet ud på min bærbar. Det undrede mig, fordi det plejer det ikke, derfor tændte jeg min stationær pc, for at se om jeg kunne logge på nettet, det kunne jeg :).

Forresten har jeg

Toshiba windows vista Home premium
intel (R) Pentium (R) Dual CPU T2390 @ 1.86GHz
2.00 GB RAM
Mobile intel (R) 965 Expres Chipset Family
Computer navn : BRUGER-PC

Jeg har prøvet at tænde og genstarte routeren, og aktivire og deaktivere men det hjælp ikke. Og på bærbaren viser signal styrken full, men når jeg så prøver at åbne en hjemmeside, så viser siden ikke, da jeg så diagnosere af forbindelseproblemer, så kommer dette her frem : en repation blev forsøgt udført, men der er stadig et problem, der er muligvis opstået et problem med et eller flere af netværkskortene på denne computer.

Håber der er nogle som vil hjælpe
Smiler sødt : )
Avatar billede dude3 Nybegynder
01. juli 2010 - 18:35 #1
hmm... har du prøvet at opdatere firmware ?....
prøv at tjekke routeren og se om computeren har fået tildelt en ''ip-addresse''
Avatar billede HejSa_ Nybegynder
01. juli 2010 - 18:45 #2
øhh hvad er en firmware ? ( smiler sødt )

Er ikke særlig god til sådan noget men prøver ALT mit bedste  : ( snøf

hv0rdan kan jeg tjekke routeren og se om computeren har fået tildelt en "ip-adresse"
Avatar billede dude3 Nybegynder
01. juli 2010 - 18:53 #3
under trådløse indstillinger kan man se hvilke computer som bruger netværket, hvis din computer mangler eller ikke har fået tildelt ''ip - addresse'' er det derfor.. tror du kan lave en manuelet.. ellers firmwaren kan du tjekke via enhedshåndtering, højre klik denne computer- egenskaber - hardware - enhedshåndtering- finde netkortet - opdatere driver...
Avatar billede HejSa_ Nybegynder
01. juli 2010 - 19:25 #4
under enhedshåndtering har jeg opdateret driver, derefter kommer der : Den bedste driversoftware til enheden er allerede installeret

har prøvet at skrive netværksnavn og sikkerhedstypen endnu engang men det hjælper ikke : ( snøft
Avatar billede HejSa_ Nybegynder
01. juli 2010 - 19:30 #5
Vil lige tilføje at når jeg så endnu engang diagnotesere problemet så kommer dette her frem : Den angivne netværkssikkerhedsnøgle svarer ikke til netværkssikkerhedsnøglen for dette netværk. indtast netværkssikkerhedsnøglen for FULLAGUBBA
Avatar billede dude3 Nybegynder
01. juli 2010 - 23:49 #6
Ahh.. ok.. så dit problem at koden som den prøvet at logge ind med er forkert eller den type kryptering som den normalt ville komme ind med ikke er overensstemmelse med routerens kryptering... vi snakker om trådløs router ?...
højreklik på det netværk du prøver at oprette forbindelse til... egenskaber også vil der være en fane med noget kryptering... der skal du bare ændre den til den korrekte, også skulle det virke
Avatar billede dude3 Nybegynder
01. juli 2010 - 23:56 #7
undskyld forsinkelsen....  er selvpå udkig efter en computer efter min forhandleren har taget den tilbage, og givet mig pengende for den..
Avatar billede HejSa_ Nybegynder
02. juli 2010 - 19:45 #8
Du behøver ikke at undskylde, det er forståeligt nok ..
jeg har en internet modem som er forbundet til en bærbar plus telefonen, men når jeg ser under egenskaber og under kryptering, så er alt på plads, det fungerer der, der visses også full signal styrke, men ligeså snart jeg skal oprette forbindelse vil den ikke. Forstår simpelthen ikek hvad der er galt med den : (
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
02. juli 2010 - 20:39 #9
øhh, er det ikke samme spørgsmål du har oprettet i en anden tråd ???...

kun en tråd pr. spørgsmål ..
Avatar billede HejSa_ Nybegynder
02. juli 2010 - 21:29 #10
Er ret ny Herinde Så kender ikke særlig godt betingelserne oSv.
Avatar billede dude3 Nybegynder
02. juli 2010 - 21:35 #11
hmm... har du prøvet at resette, ved ikke om den er speciel opsat, for så skal du huske at indstille det hele igen...
Avatar billede HejSa_ Nybegynder
02. juli 2010 - 22:21 #12
Det har jeq ikke, fordi viL helst undgå det ..
er der måske ikke andre metoder ?

Oq tak fordi du viL besvare mine irriterende spørgsmål ( smiler sødt )
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
02. juli 2010 - 22:47 #13
Har du mulighed for at teste om computeren kan komme på via kabel istedet for via trådløs
Avatar billede HejSa_ Nybegynder
02. juli 2010 - 22:57 #14
Hvordan tester jeg det ?
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
02. juli 2010 - 23:20 #15
sætter et netværks kabel i computeren istedet for at bruge det trådløse.
evt. kan du jo bruge det kabel du bruger til din stationsnære
Avatar billede HejSa_ Nybegynder
02. juli 2010 - 23:23 #16
Jamen jeg burde da kunne logge på internet fra min bærbar, fordi den også er installeret aktiveret i bærbaren men pludselig gik den væk efter 3 år.
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
02. juli 2010 - 23:59 #17
ja det burde du, men det er for at udelukke at der er noget galt med selve computeren.