Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
28. juni 2010 - 16:18 Der er 1 løsning

Nyt GFX med hdmi + lyd i hdmi

Hej Eksperten

Jeg er lige flytted i ny lejlighed, og har i samme omgang valgt at udvide mit Media Center til alle lejlighedens rum! før i tiden havde jeg kun et enkelt tv + forstærker.
Men nu har jeg så 3 Tv som det skal køre på. Dette gør jeg via en HDMI splitter.

Problemet er dog opstået i at jeg før i tiden førte lyd fra pc'en direkte til min forstærker via et Optisk kable, og så billede via en DVI til HDMI converter til mit tv.

Jeg skal derfor have selve lyden ind i HDMI kablet nu, og efter lidt snak med avXperten.dk fik jeg avide at samle ikke er et godt valg, og et grafik kort med hdmi udgang skulle være det bedste.
Men her er jeg lidt på bar bund, da jeg ikke er klar over om alle GFX kort med hdmi udgang automatisk også understøtter lyd igennem denne. Der ud over har jeg pt et Geforce 9500 GX siddende i media centered, så det skulle gerne være lidt bedre end det :D

Kan i hjælpe mig med at anbefale et grafik kort som har en HDMI udgang der understøtter lyd, og så skal det gerne være lige så godt eller bedre end et Geforce 9500 GT (Det behøver ikke være et geforce), og så gerne til en billig pris.
PS: Det skal kunne klare 1080p og en høj hz ville heller ikke være dårlig.

Tak på forhånd.
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
29. juni 2010 - 10:30 #1
Geforce 220 og Geforce 240 understøtter dette.

Dog har jeg valgt at købe en Acer Aspire REVO R3610 da det faktisk er 1000 kr billiger.