Avatar billede svarrenabe Nybegynder
28. juni 2010 - 09:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Internet Explorer - kan ikke åbne links på ny fane, og andre ting

Jeg sidder med en maskine med Pre installeret Win 7 home (OEM) og den har fået en enormt irriterende fejl, internet explorer accepterer ikke at man beder den om at åbne et link i en ny fane, fanen åbner, men den forbliver tom. derudover accepterer den ikke links der kommer i en popup, dvs. der sker ikke noget når man trykker på et link der normalt åbner i et nyt vindue.

Hvis jeg bruger IE 64 bit virker det som det skal, men der mangler jo en masse plugins man endnu ikke kan få! og flere hjemmesider kan enten ikke ses, eller vises ikke korrekt.

Jeg har forsøgt at nulstille alle indstillinger i IE, jeg har forsøgt at slå antivirusen fra (Norton) Jeg har forsøgt at fjerne IE8 og ligge den ind igen(det virker somom man ikke fjerner det helt da det er en del af styresystemet?)

Jeg SKAL have IE til at virke igen, Firefox eller andet er IKKE en løsning. Jeg håber nogen har hørt om dette problem før, og har fundet en løsning, jeg synes jeg har prøvet alle de "indlysende" ting.

Hvis ikke jeg finder en løsning er det geninstallation, men det ville jeg helst undgå!

200 points til den der kan give et lead der sparer mig for den geninstallation.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juni 2010 - 10:12 #1
jeg synes jeg har prøvet alle de "indlysende" ting

Gælder det også en systemgendannelse fra før problemet opstod?
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
28. juni 2010 - 10:36 #2
Jeg har været lidt tøvende af flere grunde...

1. jeg ved ikke hvornår fejlen opstod, det er ikke min PC(svigerfar)
2. jeg er lidt utryg ved om det KUN er programmer der påvirkes af systemgendannelsen, eller om data også kan påvirkes. Kan man bare tage det et skridt af gangen?

Hvis du kan berolige mig her, vil jeg prøve det når jeg kommer hjem iaften.

/Jonas
Avatar billede ggxdg Nybegynder
28. juni 2010 - 14:27 #3
Hvilket sikkerhedsniveau er IE sat til?
Hvilke plugins er installeret?
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juni 2010 - 15:16 #4
En systemgendannelse påvirker ikke dokumenter, altså Word filer, Excel filer, billeder, e-mails og lign.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/What-is-System-Restore
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
28. juni 2010 - 15:34 #5
Tror jeg prøver system restore inden den får den store kniv, det kan jo ikke blive værre :) jeg nupper lige en backup først af doc og billeder. Det kan godt ske at MS siger det ikke bliver berørt, men det er jo ikke dem der skal forklare min svigerfar at ferien på Tennerife er blevet slettet :o

/Jonas
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juni 2010 - 15:55 #6
En backup skader jo aldrig.  :-)
Men jeg har brugt systemgendannelsen mange mange gange, og har aldrig mistet dokumenter, mails eller lign.

Og jeg vil da også mene man under alle omstændigheder bør have en backup af billeder og lign.  :-)
Avatar billede svarrenabe Nybegynder
01. juli 2010 - 12:07 #7
Det blev desværre en reinstall :(

Den ældste systemgendannelse rettede ikke op på problemet, og jeg blev træt af at prøve en masse der bare mislykkedes.

Desværre fandt jeg så aldrig ud af hvorfor problemet var opstået, og ej heller hvordan man kan løse det.

Tak for indlæg, desværre "No Ciger" denne gang

/Jonas