Avatar billede exitsystem Nybegynder
22. juli 2001 - 20:23 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvilket Gfx-kort er bedst ????

Moin alle, står med 1.800,- og skal have nyt gfx kort som afløser til mit tnt2 ultra deluxe... men hvad skal jeg vælge????

Følgende har jeg selv fundet:
AGP-V7700 GeForce2 GTS Deluxe w./TV-In-Out Retail 1.818 kr.

Det eneste krav ud over heftig performance er at den vise gfx på både tv og monitor samtidig (er træt af at løbe mellem stue og kontor!!!)

.... jeg takker på forhånd, og er lidt rundhåndet med point til beste argument!!
Avatar billede flyvende_farmor Nybegynder
22. juli 2001 - 20:25 #1
Køb G-Force 2 Mx 400 ..Billigt Og Kvalli :-)
Avatar billede flyvende_farmor Nybegynder
22. juli 2001 - 20:25 #2
Der er også Tv Out :-) Så du kan få pc skærmen på dit B&O 41 Tommer Flatscreen Tv    *ROFL*
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
22. juli 2001 - 20:26 #3
Asus er kendt for at lave kanon graffikkort. Jeg har selv et Pixelview Gf. GTS Pro m/ 64 MB RAM og har kørt benchmark på Asus\' samme model (bare med KUN 32 MB) og der vandt Asus. Det kan derfor godt betale sig at betale lidt mere for et ordentligt mærke...

::sunlock.dk::
Avatar billede -mundi- Nybegynder
22. juli 2001 - 20:27 #4
Hvis det er et grafikkort du gerne vil have i lang tid, synes jeg helt klart du skal smide pemgene efter det kort du selv har fundet der, eller noget i samme stil...
Det kan godt være et mx er fedt nok nu og man sparer en lille klat penge i forhold til GTS, men det er surt om et ½ år ikke at have brugt de xtra penge på et bedre grafikkort...
Avatar billede exitsystem Nybegynder
22. juli 2001 - 20:29 #5
ved det, mit er et asus v3800 deluxe har altid tjent mig godt og stablit også ved lidt oc!
Avatar billede pennywise Nybegynder
22. juli 2001 - 20:29 #6
et GTS kort er nok det bedste for dig!

men jeg kan da kun give sunlock.dk ret køb et Pixelview X-player...det er billigt og GODT!
Avatar billede jasber Nybegynder
22. juli 2001 - 20:31 #7
Har selv et ASUS V7100, det spiller 1 mill. Men ville selv købe V7700, hvis økonomien var med på min side :)

Der er ingen tvivl om at du også vil være glad for det kort om 1 år.
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 20:34 #8
Det kommer an på hvilken maskine du har.

Hvis det er en 400 Mhz er der ingen grund til at købe et dyrt kort til 1800 kr. men istedet et GeForce 2 MX til 600-800 kr.

Har du istedet en noget hurtigere maskine som Athlon Thunderbird bør du købe et kraftigere kort.

Her er nogle anmeldelser af Grafikkort: http://www.m3dzone.com/sections.php?op=listarticles&secid=1

Hilsen Simon
Avatar billede exitsystem Nybegynder
22. juli 2001 - 20:37 #9
Har en p3 (450@558Mhz) . . . men regner med at få duron 900 eller bedre meget snart.

Angående dual display har AGP-V7700 GeForce2 GTS Deluxe w./TV-In-Out Retail så det???
Avatar billede pennywise Nybegynder
22. juli 2001 - 20:38 #10
jeg kan godt give Kunze ret men hvis han tænke lidt frem burde han købe et GTS kort!
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 20:39 #11
Hvad ? Jeg forstår ikke det her: Angående dual display har AGP-V7700 GeForce2 GTS Deluxe w./TV-In-Out Retail så det???

Mener du opm det understøtter Dual-monitor ?
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 20:39 #12
Asus laver afgjort de bedste grafikkort!
Avatar billede exitsystem Nybegynder
22. juli 2001 - 20:40 #13
om jeg både kan have noget kørende på min tv out samtidig med at det kan ses på min monitor, mit nuværende kort er det enten eller!
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 20:42 #14
Det er enten eller på alle de kort jeg kender.. Tror ikke du kan få begge dele samtidigt... Medmindre du har to skærmkort!

Her er det bedste kort til prisen: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577927
Avatar billede exitsystem Nybegynder
22. juli 2001 - 20:42 #15
har fået fortalt kortet har noget der hedder clone!
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 20:45 #16
Kender jeg ikke :)

Hvis du gerne vil have 2 skærme så er Matrox G400 DualHead bedst.. Dog er kortet ret langsomt! :(

Avatar billede exitsystem Nybegynder
22. juli 2001 - 20:47 #17
Ok, forklare hvad det er jeg mener med enten eller:

Jeg ønsker f.eks. at se film fra maskinen og bliver er nødt til at aktiverer mit tv-out. Når jeg gør dette går skærmen ud og jeg har 15 sek. til at godkende at jeg ønsker at bruge mut tv-out. Herefter foregår al nagivation på mit tv (monitor er sort) .... og det er det jeg vil undgå!!  . .. . er det forklaret godt nok!?
Avatar billede exitsystem Nybegynder
22. juli 2001 - 20:48 #18
Mx har det i form af TwinView
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 20:49 #19
Jeg har forstået det men jeg tror ikke du kan gøre det sådan uden to grafikkort i samme maskine!
Avatar billede exitsystem Nybegynder
22. juli 2001 - 20:51 #20
jeg behøver ikke vise forskellige skræmbilleder blot to ens så min monitor ikke går sort!
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 20:53 #21
Er med... Kontakt PRC-Data på www.prc-data.dk og forklar at du skal bruge sådan en \'Dual-kort\'
Avatar billede exitsystem Nybegynder
22. juli 2001 - 20:56 #22
vil jeg gøre .. takker, kunze 60 på vej!
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 21:01 #23
Tak for point!

Nu er jeg på 800 ;)

Held og lykke i din søgen efter GFX kort :D