Avatar billede Houi Nybegynder
25. juni 2010 - 13:53 Der er 4 kommentarer

Screenshot problem

Heej

[Windows 7 styresystem]

Jeg har et problem således..

Når jeg ønsker at tage et screenshot af et billede som er i fuldskærm. Fx et spil eller en film vil den IKKE tage billedet af mit aktive vindue. Jeg har mildest talt prøvet alt og er ved at blive idiot over det. ALT+PRINTScr virker heller ikke. Har prøvet et utal af måder. Det billede jeg får hver gang er et screenshot af min skrivebordsbaggrund og hvad jeg ellers har åbent der.
Jeg har aldrig haft problemet før. Virker fint på vista osv osv.

Er der en løsning? Er det windows der har gjort så det ikke er muligt at tage shots fra åbne programmer i fuldskærm?. Er der en indstilling jeg skal slå til eller fra?

Jeg håber at i har en løsning. Eller ved hvad problemet kan skyldes.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2010 - 18:07 #1
Du kan installere GIMP og tage dine screenshot ad den vej
Avatar billede klaudi Ekspert
25. juni 2010 - 18:31 #2
Har du prøvet med Klippeværktøjet i w7?

Med klippeværktøjet kan du tage et skærmbillede af hvad som helst på skrivebordet, f.eks. et billede eller en del af et websted.

Klip et helt vindue eller et firkantet område af skærmen, eller tegn selv en afgrænsning med musen eller en pen (eller en finger, hvis du bruger en pc med berøringsskærm). Derefter kan du tilføje noter til, gemme eller sende billedet via e-mail med knapperne i vinduet Klippeværktøj. Klippeværktøjet er kun tilgængeligt i Home Premium, Professional, Ultimate og Enterprise udgaverne afWindows 7.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/snipping-tool
Avatar billede ksoren Nybegynder
25. juni 2010 - 20:27 #3
26. juni 2010 - 10:49 #4
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...

http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/