Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 12:26 Der er 1 kommentar

MAC, Time Mashine slettede hele min eksterne harddisk.

Kære Alle

Jeg er ny Mac-bruger (Mac OS X, Version 10.6.3, Mac Pro) og besluttede mig for, at det ville være smart at lave en backup af Mac'en. Jeg tilsluttede den eksterne harddisk og startede Time Mashine.

Jeg blev spurgt, om jeg ville bruge harddisken med TimeMachine, og da jeg kom til at svare ja, klargjorde TimeMachine automatisk disken, hvilket resulterede i at den KUN kan bruges med TimeMachine. Ved at svare ja, kom jeg til at acceptere, at TimeMachine skulle slette ALT. Den slettede alt på 15 sek, jeg panikkede og trak stikket ud, så der ikke kunne ske mere skade.

Jeg har brugt min eksterne harddisk igennem mange år med Windows, og der lå alle mine billeder, dokumenter og musik helt vejen tilbage fra 2003.

På en Window kan jeg ikke se den eksterne under My Computer længere.
Under Disk management kan jeg dog godt finde den eksterne hard disk.

Jeg går ind i:
External USB Device Properties -> Volumes:
Capacity: 305245 MB
Unallocated space: 0 MB
Reserved space: 0 MB

Jeg har forsøgt mig med http://digifile.dk/download.php?katid=33; "PC Inspektor File Recovery", og jeg har fulgt en vejledning, men i steder for at hedde"WD USB 2 on fixed disk # 3" som min anden eksterne, bliver den ødelagte eksterne kaldt: "EFI (lost) on fixed disk #2". Når jeg sætter programmet igang, kan det ikke finde én eneste fil, hvor hvis jeg sætter det i gang på f.eks. C-drevet, finder det en masse.

Nu står jeg så som et stort spørgsmålstegn, og aner ikke hvad jeg skal gøre. Mit mål er, at få alle billederne tilbage igen!

Jeg håber, I kan hjælpe mig og spørg endelig, hvis jeg skal forklare noget lidt 'anderledes'.

Mvh Anne
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 12:42 #1
Jeg får ikke mail fra ekspertem derfor har ikke set din kommentar på http://www.eksperten.dk/spm/911474 hvis jeg skal hjælpe så kontakt mig via min hjemmeside