Avatar billede kilesi Nybegynder
23. juni 2010 - 07:22 Der er 7 kommentarer

Hvorfor ser www.shifis.dk klemt ud i FireFox?

Hej med jer,

Sitet www.shifis.dk har jeg ingen problemer med i hhv. Safari eller IE (begge nyeste versioner), men da jeg for nylig installerede og tjekkede mit arbejde i nyeste version af FireFox, så oplevede jeg et sammenklemt/smallere udseende?

Jeg hører meget gerne fra nogen med et bud på årsagen?

NB! Jeg har naturligvis valideret både html og css :-)
Avatar billede Kristian Ole Rørbye Juniormester
23. juni 2010 - 07:51 #1
Kan du prøve at vedlægge et screenshot af hvordan det ser ud på din skærm? For her ser det helt perfekt ud i alle browsere..
Avatar billede kilesi Nybegynder
23. juni 2010 - 08:09 #2
Hej kor,

I aften (Skt. Hans ...) skaj jeg se om jeg får tid til at supplere med et screenshot, der viser "oplevelsen" på min 24" skærm med høj opløsning.

NB! Jeg ser lige nu, at jeg også får et pænt resultat på en 17" kontor-skærm ...

Dette giver selvfølgelig en ny spændende vinkel på problemet - kan selve skærmopløsningen påvirke brugeroplevelsen?

Vender tilbage - hav' en god dag :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2010 - 19:08 #3
Ser også fint ud her - 22" (firefox)
- bortset fra feltet til indtastning af eMail (1 "cm" bredere end menuen)

Og knappen nedenunder er ca. 4 "mm" for bred - men det skyldes nok at fonten er for stor.

Du kan style begge elementer inline (style="width:90%;" eller 175px)
- i stedet for at løbe an på at size=25 kommer til at passe.
Avatar billede kilesi Nybegynder
23. juni 2010 - 22:42 #4
Hej igen kor,

Selve knappen ser fin ud hos mig, så derfor har jeg nedprioriteret den på mit screenshot: http://www.shifis.dk/img/screenshot-firefox.png

Ser frem til at høre hvad du har af kommentarer.
Avatar billede kilesi Nybegynder
23. juni 2010 - 22:44 #5
Tak skal du have T4NK3R,

Jeg kigger på det samlet når jeg har fået has på det med opløsningen.
Avatar billede kilesi Nybegynder
25. juni 2010 - 19:14 #6
ser det bedre ud nu?
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2010 - 21:47 #7
Ja, nu holder de sig indenfor menuens bredde, men teksterne er for lange (og overflødige).

Folk ved jo godt hvad det drejer sig om, "Indtast en gyldig.." - ja, hvad ellers ?
jeg ville nøjes med at skrive "Din email" i tastefeltet og "Tilmeld" på knappen.

Hvad med sitets "sjæl" - er det ikke lige lovlig "forsikrings-blåt"..
- burde det ikke være mere "lyserødt" ?