Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
19. juni 2010 - 16:56 Der er 12 kommentarer

Skift sin IP

Hej.

Jeg er en dreng på 15 år, som benytter en virtuel ungdomschat kaldet Habbo. Jeg har så nogle venner derinde, som havde lavet et "retro hotel" - altså en ulovlig kopi af det Habbo her. Jeg anmeldte så det hotel til Habbos firma, Sulake, som så fik lukket siden ned.

Efterfølgende har de åbenbart fundet ud af, at det var mig, som meldte dem og så var med til at få det lukket ned. Derfor truede de mig for halvtimes tid siden med, at de vil overbelaste min IP (DDoS eller sådan noget). Det skete så 5 minutter efter, hvor det virkede en time efter. Min anden ven, som også hjalp med at få meldt deres ulovlige hotel fik samme tur. De truede også med, at de vil gøre det igen senere, og det vil jeg helst undgå.

Nu til sagen...
Derfor vil jeg godt have skiftet min IP-adresse, så jeg kan undgå det her. Grunden til de har vores IP'er er, at vi skulle ind og se det retro hotel de ejede. Så er der nogle af Jer der ved, hvordan man får skiftet sin IP adresse uden der kommer nogle ændringer ved alt muligt? Jeg har ikke så meget forstand på det med IP-adresse og alt det, så håber I kan hjælpe.

- Lasse
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
19. juni 2010 - 18:06 #1
15 år - Habbo - :O

Find dem og bank dem (;

Eller prøv i kommandopromten

ipconfig /release

vent til du ikke kan komme på nettet og så

ipconfig /renew

det virker nogle gange.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
19. juni 2010 - 18:13 #2
tror ikke, at sådan nogle har adgang til et stort DDoS netværk...

så bare skriv fuck dig til dem...

eller vis du har dynamisk ip... kan du altid skifte ip...
(jeg har dynamisk ip... og jeg skal kun registere min pc om... så får jeg en anden ip...)
19. juni 2010 - 18:58 #3
Afhængig af din IPS (Internet udbyder) så vil du få samme IP selvom #1 gennemføres. Jeg har eksempelvis (dynamisk) TDC, og der skal jeg være 'OFF' i mere end 7 DAGE for at min tildelte IP bliver 'release' fra TDC... og jeg MÅSKE får en anden IP...
Avatar billede simondetklogehoved Nybegynder
19. juni 2010 - 19:01 #4
ved ikke om der er andre muligheder, men hvis det er et meget stort problem kan du jo altid få dig en ny router eller et nyt selskab.
Ellers burde du kunne få den skiftet ved dit nuværende.
Avatar billede chalde Seniormester
20. juni 2010 - 01:32 #5
Ddos er ikke lovligt, så gå lovens vej istedet for.
Hvis du er sikker på de foretager ddos på dig og din ven, så er det blot at anmelde dem. Gem al dokumentation på trusler og selve angrebet.
Avatar billede niels_b Nybegynder
23. juni 2010 - 17:05 #6
karise_larry

Hvis du har (dynamisk) ip adresse kan du i Netværks og delingscenter vælge Administrer netværksforbindelser (i menuen til venstre)
og der vælge:egenskaber og markere "TCP/IPv4(internet Protocol version 4)" og vælg egenskaber - marker "Brug følgende IP-adresse" og skriv en tilfældig IP-adresse og klik i feldtet undernetmaske(udfylder selv) klik OK.
Du har nu mistet din internet forbindelse.
marker så "Hent automatisk en IP-adresse" Klik OK.
Wupti du har nu fået en ny IP-adresse.
Avatar billede niels_b Nybegynder
23. juni 2010 - 17:08 #7
Det skal lige siges jeg køre Vistas men det skal være muligt med andre
Avatar billede chalde Seniormester
23. juni 2010 - 18:35 #8
#6 Eller blot lave en ipconfig /release og herefter ipconfig /renew som skrevet længere oppe. Samme effekt, mindre omstændig proces.

Men der er nogle faktorer som du ikke har taget i betragtning:
- Lease
Som Karise_larry er inde på, så har mange ISP'er en bestemt lease på IP-adresser. Her hjælper det ikke ikke er frigøre IP og fornye den, da ISP'ens DHCP-server blot vil tildele den samme da leasen stadig er gældende for MAC'en.
- Router
Kan være jeg har overset det, men der står ikke om han er bag router. For ellers vil han blot få ny eller den samme interne IP, hvilket ikke vil berøre hans eksterne. Det skal derfor gøres på routeren, men her vil lease stadig spille ind.
23. juni 2010 - 18:39 #9
Ref #8 -> Lige mine ord *S* ...
Avatar billede leins Nybegynder
23. juni 2010 - 18:44 #10
Jeg har en (dynamisk)TDC og mit forslag virker hvergang det tager under 30 sek
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
02. september 2010 - 06:55 #11
KlamHuggeren - kan du skrive svar? Fandt ud af, at min IP ændres ved at nulstille min router. Det var nu fordi min router ikke virkede, så jeg nulstillede den og så havde jeg en ny IP (og det er sket op til flere gange nu.)
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
01. november 2010 - 06:47 #12
ohhelpme - kan du ikke skrive et svar?