Avatar billede katrine7 Nybegynder
17. juni 2010 - 15:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Princip bag den gamle telefon

Jeg søger en forklaring på princippet bag telefonen som Alexander Graham Bell opfandt den. Jeg er ikke ekspert i fysik, så jeg søger nogen der kan give en pædagogisk forklaring på den.

Mvh. Katrine
Avatar billede katrine7 Nybegynder
17. juni 2010 - 15:52 #1
Ellers vil en forsimplet forklaring af en ny telefon også være fin.
Avatar billede thov Forsker
17. juni 2010 - 16:12 #2
Her er opfinderen http://da.wikipedia.org/wiki/Antonio_Meucci
Men der findes mere om den oprindelige telefon, ved at google på Alexander Graham Bell, fordi han, indtil 2002, stod som opfinderen.

Kulkornsmikrofoner blev længe brugt som lyd->strøm konvertere, og beskriver fint princippet http://da.wikipedia.org/wiki/Kulkornsmikrofon
Avatar billede katrine7 Nybegynder
17. juni 2010 - 16:24 #3
Jeg har bare forsøgt at google Bell uden at finde noget særligt brugbart.
Hvis du/andre kender et link eller kan forklare det, ville det hjælpe meget.
Avatar billede Vandreren Novice
17. juni 2010 - 16:38 #4
Avatar billede katrine7 Nybegynder
17. juni 2010 - 17:03 #5
Yes! Det var lige den forklaring jeg havde brug for! Tusind tak!
Avatar billede katrine7 Nybegynder
17. juni 2010 - 17:07 #7
Sender du et svar så du kan få point?
Avatar billede Vandreren Novice
17. juni 2010 - 17:20 #8
Hvis du en anden gang har brug for pædagogiske forklaringer, så prøv youtube.

De mere detaljerede forklaringer må man som regel læse sig til. :)
Avatar billede katrine7 Nybegynder
17. juni 2010 - 17:21 #9
Det vel jeg gøre! havde slet ikke tænkt så langt som til youtube!