Avatar billede svend-herlig Nybegynder
17. juni 2010 - 13:58 Der er 1 løsning

Ændring af optagelses dato

Jeg har siddet og googlet og prøvet 2 programmer nu uden held, begge to script programmer, det ene Jhead.

Jeg mangler et, bare lidt grafisk program hvor jeg kan ændre billeders optagelsesdato (og klokken)

fx. jeg har taget en masse billeder d. 12 juni 2010 kl 11:00 og frem
men i dato stemplet står der 3 marts 2003 og kl 02:00 og frem
jeg vil gerne kunne vælge en mappe tilføje de to oplysninger og have det rettet i filerne.

Det er fordi jeg tit er på stævner og der er 6-8 kamera der har taget billeder og jeg gerne vil have dem kronologisk vist.

Det er et haste spørgsmål, skal bruge et svar i morgen aften, og derfor sætter jeg 100 point på dette spørgsmål.
Avatar billede Vandreren Novice
17. juni 2010 - 14:53 #1
Du kan bruge FastStone Image Viewer:

"Change Timestamp" under Tools menu. Now it allows you to change/adjust the date time when photos were taken.

http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

Eller Windows Photo Gallery i Vista/7
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Change-the-date-and-time-a-picture-was-taken