Avatar billede kluq Nybegynder
16. juni 2010 - 19:00 Der er 3 kommentarer

Trådløst net

Hej

Jeg skal skaffe en router som skal forbinde vores kollegie med vores fælleshus ..
Distancen er ca 40 - 50 meter

Er det muligt at få sådan en til en overkommelig pris ?

jeg har kigget på
OvisLink AirLive WL-8000VPN
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=172686

Kan den ikke trække distancen?
Avatar billede pej-delphi Nybegynder
16. juni 2010 - 19:27 #1
De fleste trådløse routere har en række vidde på langt mere end 40-50 meter. Som jeg ser det, er det nok lidt mere at investere i en router, som er udviklet specifikt til bredbånd. Det er det der vinder ind lige for tiden.
Avatar billede knuf Nybegynder
16. juni 2010 - 20:25 #2
Du skal vælge en trådløs router, som har n-mode (11n).
Det er min erfaring i en stor lejlighed, at den giver den bedste dækning.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juni 2010 - 21:04 #3
jeg har god erfaring med Jensen. Både som alm router, og deres 3g-variant og tilhørende usb-stik.
http://www.elgiganten.dk/catalog/pc-hardware/dk_networking/netvark-og-router?CatalogCategoryID=ZATD4QFHIhkAAAEO.A803xiY&group_1=manufacturerName_is_Jensen
alm router: JENAL59300
3g-router: JENAL3G (jeg har den med tdc i sommerhuset)
usb-stik til gamle maskiner: JENAL85300