Avatar billede tumel Nybegynder
15. juni 2010 - 16:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Macbook pro

Hej

Jeg skal i forbindelse med min uddannelse programmere i C#, men har købt en mac. Nogen ideer til hvordan jeg kan få installeret en C# kompiler til en mac?
Avatar billede tetrix Nybegynder
15. juni 2010 - 16:17 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2010 - 16:18 #2
To muligheder:
1) koer Windows i VM
2) bruge Mono

Jeg vil anbefale #1.
Avatar billede Syska Mester
15. juni 2010 - 16:23 #3
Sælg din mac ... :-) og køb en computer med et rigtigt OS.

Men spøj til side.

Mange bruger som arne_v skriver WM:
Vmware Fusion: http://www.vmware.com/products/fusion/
Parallels: http://www.parallels.com/eu/products/desktop/
Boot Camp: http://support.apple.com/kb/HT3986

Vel og mærket til proff brug. Jeg mener de fleste bruger Fusion eller Parallels, da de på den måde får det bedste fra begge verdener.

Hvor bootcamp bare gør du kan køre andre OS'er på din mac( vist nok )
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2010 - 16:31 #4
Det er mit argument for #1 over #2.

Jeg kender en del Mac .NET folk som bruger VM.

Jeg har aldrig hoert om nogen Mono/Mac brugere.

Flere brugere => faerre problemer og nemmere at faa hjaelp til de problemer der er.
Avatar billede Syska Mester
15. juni 2010 - 21:22 #5
100% enig med Arne.

Brug Mono når du er verdensmester i .NET ... ikke når du skal til at lære det.

Der findes vist heller ikke WPF til Mono. Men silverlight gør, hedder Moonlight.

WinForms, ved jeg heller ikke om de har, mener det er GTK eller sådan noget det er bygger omkring, så koden fra WinForms på en windows platform, er jeg ikke sikker på bare kan porte til Mono. Men det ved arne_v måske mere om.

Nu har du i hvert fald noget at gå ud fra ... du skal nok heller ikke regne med meget support fra din lære, hvis du bruger Mono. At være på en usupporteret platform, er ens eget problem.

Go the VM way ...

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2010 - 21:32 #6
GTK# virker fint med Mono paa baade Windows og ikke-Windows, men det er ikke hvad andre bruger.

WinForms med Mono virker 99% eller deromkring paa ikke-Windows. Og Murphys lov siger at du rammer de 1%.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2010 - 03:14 #7
tumel>

Tid at få afsluttet her?
Avatar billede tumel Nybegynder
20. februar 2012 - 21:20 #8
Er nødt til selv at tage point for at svare da alle åbenbart har kommenteret i stedet for at svare..
Avatar billede Syska Mester
20. februar 2012 - 21:28 #9
Ja eller kunne du bede os om at smide et svar, alt efter hvem/hvad du synes der har været nyttigt.

Men en bruger siden 2004 synes jeg ikke du kan være overrasket over hvordan folk herinde bruger systemet.

mvh