Avatar billede mnc Nybegynder
15. juni 2010 - 12:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opkobling optaget af udlejer, trådløst ikke godt nok

Er for nyligt flyttet på landet, hvor udlejer har en internetforbindelse som han deler trådløst. Telefonstikkene i min bygning er på samme 'netværk' som de i hans bygning.

- Mit mål er at komme på nettet uden at bruge wlan, og uden at skulle trække UTP kabler mellem bygningerne. At få min egen forbindelse hos en ISP er acceptabelt, hvis det er muligt.
Jeg har tidligere idag ringet til Telenor for at høre dem om de kunne have 2 kunder på samme adresse, men det mente teknikeren jeg snakkede med, ikke kunne lade sig gøre.

Er der nogen der har nogen idéer til hvad jeg kan gøre, eller er jeg på skideren? :\
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
15. juni 2010 - 14:17 #1
prøv tdc.
De kan sagtens lægge et kobberpar mere ind til den bygning du bor i, samtidig med at de har nogle inde i udlejers bygning. Det koster dog en del mere end det umiddelbart ville gøre at stoppe et kabel igennem en haveslange og grave dette ned mellem bygningerne (bare sørg for at begge ender af haveslangen er ude af jorden, så der ikke kommer jord/vand og fugt ned i slangen.
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
15. juni 2010 - 22:43 #2
Nu er det jo ikke sikkert at det kan lade sig gøre at få forbindelser ind på ejendomen!
og selvom det kan, kan det godt være at den interne kabling er lavet således at det ikke kan lade sig gøre aligevel. F.eks kunne kablet ude fra vejen komme ind i din del af huset og derfra gå via et kabel over til din udlejer og så kan det jo derfor tænktes at der så måske ikke er ledninger nok i det kabel der gør fra dig og til udlejer!!

Men det var jo værd at få undersøgt.!

Men når nu det er sagt, så hvis dit lejemål er helt lovligt osv. så har TDC faktisk forsynings pligt,så de skal kunne leve en telefonforbindelse til dig, ligegyldigt om de så skal grave det halve af byen op, men hvis ikke dit lejemål er lovligt så er det jo svært at kræve dem det!
Avatar billede mnc Nybegynder
21. oktober 2010 - 19:14 #3
Jeg er ikke rigtigt kommet videre med dette, så lukker jeg spørgsmålet.

Idet jeg fortsat sidder på den trådløse forbindelse, tager jeg pointene tilbage.
Skulle i være uenige i "fordelingen", så smid en besked og vi kan snakke om det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. oktober 2010 - 19:57 #4
Uden ledninger kan http://skyline.dk/ overvejes. Prøv at spørge deres support hvad du kan forvente af hastighed, der hvor du bor.