Avatar billede warg Nybegynder
14. juni 2010 - 19:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 på ekstern harddisk

Hej allesammen!
Jeg har for nylig fået en brugt bærbar (Gratis, vel at mærke) den har ikke nogen harddisk, og jeg kunne godt tænke mig at lade den stå som en lille server. Som sagt har den ingen harddisk, og jeg kunne godt tænke mig at installere Windows 7 på den med en ekstern harddisk. Problemet er så bare at Windows skal være på tværs og påstå at min BIOS eller sådan et eller andet ikke kan boote fra en ekstern harddisk...
Tjekkede lige min bios, og satte "USB HARDDRIVE" øverst på boot listen.
Stadig vil windows ikke installere.
Er der noget man kan gøre for at "snyde" windows til at tro at det er en intern harddisk, vi leger med?
------
Lige nu skriver jeg fra computeren med Ubuntu. Som mit server program ikke er kompatibelt med ;)

Det er en Fujitsu Siemens Amilo Li 1705
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. juni 2010 - 20:17 #1
For det første, ydelsen via usb er ikke ret god. du vil formentlig få et meget langsomt styresystem når du vælger windows 7, nu skriver du godt nok det skal være en server, men stadigvæk.

Når du udover det har 1 gb ram, (er standard i maskinen, men skriver du ingenting om) så vil det øge presset lidt ekstra.

i det hele taget vil du skulle sætte alt på minimum for at få den til at kører nogenlunde.

Men hvis du ved alt det her, og bare gerne vil have windows 7 på den så:

Hvor langt nåede du med installationen, kom du frem til der hvor den viser en oversigt over tilgængelige drev, eller hvor langt når den?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2010 - 20:18 #2
"Er der noget man kan gøre for at "snyde" windows til at tro at det er en intern harddisk, vi leger med?"

Nej
Avatar billede warg Nybegynder
14. juni 2010 - 20:37 #3
Heinz-> Jeg kom til der hvor der var en oversigt over drevene, og jeg prøvede også at installere Windows server 2003, men den giver samme fejl.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. juni 2010 - 20:59 #4
Bliver der ikke vist nogen drev eller hvad?

Evt prøv om du kan finde en form for driver til harddisken, men tror ærligt talt ikke at det kan lade sig gøre at boote til en ekstern harddisk.

Det vil heller ikke give en ordentlig ydelse, så tror du skal få set efter en harddisk til den.

Eller hvis computeren har et e-SATA stik ... men tvivler dog med en computer som den der vil have sådan et stik.
Avatar billede valbyly Nybegynder
14. juni 2010 - 21:39 #5
Det kan ikke lade sig gøre. Jeg har prøvet at lave en klon af en HDD. Tog den interne HDD fra og bootede op på klonen via USB. Der dukkede den kendte Start windows som normalt op, det fik den lov til. Et kort opstart tilløb fulgt af BSOD med en tekst som stod i bare 1 sek. Jeg er ikke engang sikker på, at den windows der var tale om, var den på klon HDD. Jeg TROR det skyldes, at USB driverne skal være installeret for at windows kan køre, men det forudsætter jo allerede det man vil opnå, menlig at windows allerede kører.
Avatar billede warg Nybegynder
15. juni 2010 - 14:38 #6
Heinz, jeg kom til er hvor der stod en liste over drevene, men så siger den bare at windows ikke kan installeres på placeringen....
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2010 - 18:10 #7
Til tider må man spørge sig selv, hvorfor i opretter spørgsmål og sidenhen nægter at acceptere det / de korrekte svar der er afgivet
Avatar billede warg Nybegynder
17. juni 2010 - 13:37 #8
Helgec > Jeg er bare ikke sådan en der giver op med det samme ;)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. juni 2010 - 13:55 #9
Jeg vil mene at du bør indse at det ikke er muligt at kører windows 7 via en ekstern harddisk.

Du bør anskaffe dig en harddisk du kan sætte i den. eller kører et mere minimalistisk styresystem der kan kører på et flashdrev. dvs. IKKE windows.
Avatar billede warg Nybegynder
17. juni 2010 - 14:27 #10
Men nu har jeg fundet en anden computer som jeg vil bruge i stedet. Jer som mener i skal have point, læg et svar :)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. juni 2010 - 14:40 #11
svar her...