Avatar billede corkyb Nybegynder
14. juni 2010 - 11:57 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Joomla + bliv set på nettet

Hej

Jeg er forholdsvis spiller på banen ift. Joomla og har i den forbindelse lavet et site, men hvordan får jeg den nemmest registreret på de store søgemaskiner (google etc).
Jeg har ingen ambition om at lægge nr.1 eller bruge formuer på søgemaskineoptimering - jeg ønsker blot at kunne søge min side på nettet.

på forhånd tak for et genialt forum opretholdt af geniale medlemmer.

- corkyb
Avatar billede ghandipower Nybegynder
14. juni 2010 - 13:18 #1
Tilmeld dig til Google crawlere, søg på google, hvis du ikke kan finde det, finder jeg linket til dig.

Hisk at anvende Meta tags OVER det hele i dit Joomla backend (evt. frontend) for at komme i bedre betragtning.

Google går igennem alle dine links fra din hovedside og indekserer derved dig og finder din position.

Din position på google, kommer an på hvor mange links du har (dvs. hvor stort dit domæne+netværk er)
OG selvfølge det indhold du har på siden.
Avatar billede bmpi Nybegynder
14. juni 2010 - 16:33 #2
Smid et link her på siden - så vil Google (og andre søgemaskiner) finde dit site i løbet af minutter eller timer.

Søgemaskinerne finder sites når andre sites linker til dem, og det er den hurtigste måde at blive fundet af Google på ;-)
Avatar billede corkyb Nybegynder
14. juni 2010 - 18:48 #3
Tak til jer begge - det var lige det jeg søgte!!
mvh

corkyb
Avatar billede yxos Nybegynder
12. juli 2010 - 16:27 #4
Så mangler du bare at acceptere svar :)