Avatar billede HenrikMq Nybegynder
13. juni 2010 - 17:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærmen gider ikke at vise noget...

Hejsa

Jeg har et problem med min stationære computer.

Jeg har en 300gb harddisk liggende, som jeg ville lave til min primære harddisk, og bruge den siddende harddisk(en 1 TB harddisk) som lager. De skulle begge sidde i stationæren. Så jeg satte jumperen til master og slave på hver sin harddisk, og tændte. Indsatte min Windows 7 cd, og jeg valgte den harddisk, jeg ville bruge til styresystem, programmer osv. Selve installationen gik fint, men efter denne, kunne jeg ikke kom ind i Windows.

Jeg besluttede mig for at sætte computeren op som før, men efter at jeg havde sat det på præcis sammen møde som før, ville min skærm ikke vise noget overhovedet. Jeg checkede selvf om skærmen var tændt, stikket sad ordentligt i osv. Alt var som før. Jeg checkede også hele molevidten igennem for at være sikker, men det var som før. Hvad kan der være noget galt?? Nogle dele af min computer, der kan være gået istykker?? Noget jeg kan gøre for at checke igennem hvad der evt. kan være gået i stykker??

Mvh Henrik Mq.

Ps. Skærmen virker, da jeg har checket den på en af mine bærbare computere.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. juni 2010 - 18:00 #1
ser det ud til den booter ind i windows hvis du tænder og ser på harddisk aktivitet. Normalt når skærm ikke tænder er der 1 af 3 ting galt. Defekt skærm, defekt ram eller defekt skærmkort. CPU kan selvf. også være defekt.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2010 - 18:08 #2
Starter den op - og kører et par minutter, og bliver så stille ?
- altså som om den faktisk booter, men bare ikke viser noget på skærmen.

Eller bipper den, når du tænder ?
- for så kan der være information om problemet i bip-mønsteret.
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
13. juni 2010 - 19:25 #3
Det lyder nu meget som om der er kort i komputeren der ikke sidder rigtigt i.
Eller evt. en ram klods der heller ikke sidder rigtigt i.

Sluk for skidtet og pil powerkablet af, og så skild det hele af, tag ram klodserne ud, og grafikkortet ud, og så sæt det hele i igen.
Husk dog IKKE at pille CPU ud !!!!

håber det hjælper..
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2010 - 21:41 #4
Kan også være statisk elektricitet...

Pil powerkabel fra, tryk een gang på powerknap på pc. Sæt powerkablet i - starter den nu?
Avatar billede HenrikMq Nybegynder
13. juni 2010 - 23:35 #5
Hejsa

Tak for alle de hurtige svar:). Det vidste sig at være en ramblok, der ikke sad ordentlig fast.

Jeg takker for svarene:)
Avatar billede TorbenVeise Nybegynder
14. juni 2010 - 00:03 #6
selv tak :-)