Avatar billede gba Nybegynder
22. juli 2001 - 11:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ip nr

jeg har hafe et lille program der kunne vise mit ip nr (ikke den når man er på nettet) men hvor kan jeg finde mit ip nr?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juli 2001 - 11:54 #1
kør winipcfg.exe  -  måske
Avatar billede gba Nybegynder
22. juli 2001 - 11:58 #2
jeg fandt ikke mit rigtige ip nr (kan det være fordi at jeg er på nettet mens jeg køre det)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juli 2001 - 11:59 #3
Det viser maskinens IP-nummer. Sidder du bag en router viser den måske
192.168.1.3 - skal du havde det på nettet?
Avatar billede maxxdigg Nybegynder
22. juli 2001 - 12:09 #4
Hvilken router har du?
Avatar billede Techwork Praktikant
22. juli 2001 - 12:27 #5
Hvordan og hos hvem er du opkoblet...?
Avatar billede francke Nybegynder
22. juli 2001 - 12:52 #6
Det kan være at jeg har misforstået!! ;)  http://www.myip.dk/
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. juli 2001 - 10:53 #7
Hvis du ikke har fast opkobling med fast ip nummer, tildelse dit IP nummer dynamisk, hver gang du logger på nettet. Når din maskine ikke er på net (Internet eller lokal net) har du ikke brug for en IP adresse(Din maskine kan siges at have et lokalt såkaldt lookback IP nummer, dette er altid 127.0.0.1. Du kan prøve at pinge dette nummer, et svar vil vise dig at din IP stack virker)

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk