Avatar billede carlsensoftware Nybegynder
11. juni 2010 - 13:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopier program

Hej, jeg vil gerne kopier et program fra en Windows installation til en anden Windows installation.
Jeg søger efter en program som kan kopier alle data ligsom PC Relocator kunne. Men det har Microsoft åbenbart købt og ødelagt.
Jeg har prøvet MoveIt og PCmover. Men de virker ikke tilfredsstillende.
Hvad skal jeg bruge til at flytte Delphi Pascal ???
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 18:27 #1
hvis du har installations-cd eller lignende behøver du jo ikke "flytte" det. det ville heller ikke blive installeret ordentligt da der ikke ville blive skrevet rigtige værdier i registreringsdatabasen. hvis du ikke har cd'en kan du måske downloade eller købe det over nettet og installere igen på den anden maskine?

hvad er det programmerne som ikke virker tilfredssstilende ikke gør rigtigt?
Avatar billede carlsensoftware Nybegynder
13. juni 2010 - 21:58 #2
Det der tager længes tid at installer ved Delphi Pacsal er alle de komponenter og indstillinger jeg har. Og jeg roder meget med forskellige programmer og Windows. Og der sjældent mere end et år af gange, hvor jeg skal geninstaller Windows.
MoveIt eller PCmover eller andre progarmmer jeg har fundet kan bare ikke flytte Delphi så den virker på en anden installation.
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 22:08 #3
nu ved jeg ikke hvordan du installerer alle de komponenter og indstillinger. men hvis du f.eks. bare lægger filer i en "addons" mappe er det jo bare at kopiere den over efter installationen.

men nu tager jeg dit ord for at du ikke kan geninstallere.

du kunne jo overveje at klone hele maskinen. du kunne lave et virtuelt pc billede (image). på den måde ville det blive meget nemt at sprede alle dine instillinger til mange maskiner, da hele maskinen ville være i en enkelt fil.

jeg kan anbefale VirtualBox.

hvis du spørger mig er det noget rod at kopiere et program fra en windows installation til en anden da du ikke ved præcis hvilke ting der skal kopieres. når du installerer programmer skriver den jo ikke kun filer i installationskataloget og den lægger også ting i registreringsdatabasen osv, hvilket gør det meget vanskeligt og sikkert er derfor de programmer du har prøvet ikke virker.
Avatar billede carlsensoftware Nybegynder
13. juni 2010 - 22:33 #4
Jeg bruger faktisk VirtualBOX nu, af samme grund. Med den bruge jo ekstra CPU. Så hvis jeg kunne finde et program som PC Relocator, kan jo bare kopier Delphi over på ny installeret Windows.

Hvilken "addons" mappe.
Avatar billede janus Nybegynder
13. juni 2010 - 23:05 #5
mht "addons":

jeg tænkte at hvis det var forholdsvis nemt at installere udvidelserne (dvs man bare skulle lægge ting i en mappe) ville det være ligetil at kopiere over. men det kan det jo ikke være siden du bøvler med det. "addons" mappen var bare et eksempel på en sådan mappe.

du kunne måske finde en gammel version af PC Relocator siden Microsoft har ødelagt de nye?
Avatar billede carlsensoftware Nybegynder
17. juni 2011 - 08:36 #6
Lukket