Avatar billede loverduck Nybegynder
11. juni 2010 - 13:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

opgaver i outlook

hej alle.
Sidder og nørkler med at overføren kundeliste fra excel til opgaer i outlook.
Min chef har fået det fikse ide at alle vore kunder - ca. 900 . skal oprette hver især til en opgave i outlook.

nu har jeg prøvet at importere fra excel til outlook og det virkede fint - lige bortset fra at excel ikke lige kunne eksportere i kommasepereet fil.

Men jeg er kommet så lange at jeg kan overføre til bestemte felter i opgaver (emne, følsomhed etc.)

Nu kommer opgaven. Jeg vil gerne oprette mine egne felter det kunne være rute eller distrikt - de er let oprettet men hvordan importere til disse selvoprettede felter ?
Avatar billede ptj_11 Forsker
11. juni 2010 - 18:28 #1
Jeg kender ikke lige så meget til opgaver i outlook, men lidt kan jeg vist nok hjælpe dig med.
I outlook kan du i vinduet opgaver, højreklikke på feltnavnet "Emne" og vælger punktet "Feltvælger".
Her kan du vælge/oprette de ønskede felter.
I excel skal du oprette dine kunder.
Hver kolonne skal have en overskrift, svarende til tabelnavne i en database. Overskrifterne skal naturligvis stå i første linie:
ID    NAVN    ADRESSE    BY    POSTNUMMER    RUTE     DISTRIKT
1    Peter    Vejenvej 2    Odder    3545    5    10
Prøv at se denne tråd. Her har jeg givet en udførlig vejledning i indlæsning af csv-filer.
Det generelle af den vil du kunne bruge i din situation:
http://www.eksperten.dk/spm/877705
Håber det kan hjælpe dig.
/ptj_11
Avatar billede emanuel Praktikant
16. juli 2010 - 01:26 #2
Hvis du ikke er færdig - så kan Excel næsten gemme i kommasepareret fil.
Gem som X.csv (for dos)
Åben filen med notepad
Lav replace ";" med ","

Jeg tror iøvrigt godt at Outlook kan importere med ";"

hilsen
Emanuel
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. juli 2010 - 03:22 #3
Hej Emanue.
Jeg forstår ikke rigtigt dit indlæg.
Hvad fortæller du mig med det du skriver?
/ptj_11
Avatar billede emanuel Praktikant
18. juli 2010 - 01:30 #4
At du godt kan lave en kommasepareret fil fra Excel.
Du skal blot gemme i format csv for dos

Når du senere ser på filen, vil den være separeret med semikolon og ikke komma, men det kan ændres med søg/erstat funktionen, i f.eks. notepad.
Altså søge semikolon og erstat med komma.

hilsen
Emanuel
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. juli 2010 - 02:27 #5
OK. Det er faktisk det jeg anviser. Hvis du følger linket i indlæg #1, så er vil du se, hvad jeg mener.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. juli 2010 - 02:31 #6
Til loverduck .
Du skulle nok overveje at få afsluttet dine gamle spørgsmål.
Det er almindelig god takt og tone, at vende tilbage med oplysning om, hvorvidt de afgivne forslag kunne løse dit problem, og derefter lukke spørgsmålene.
Det er sådan noget, der fremmer lysten hos andre til at hjælpe med dine problemer.
/ptj_11
Avatar billede loverduck Nybegynder
22. juli 2010 - 18:05 #7
Hej

Det tror jeg du har helt ret i

# 2 hvordan er det lige jeg giver dig point.
Avatar billede loverduck Nybegynder
22. juli 2010 - 18:06 #8
øhh undskyld det er til #1
PTJ_11

Anders
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. juli 2010 - 22:17 #9
Loverduck>
Du beder den, der har givet det råd, der løste dit problem om at lægge et svar, som du efterfølgende accepterer, hvorved de udloddede points bliver givet til den der afsendte svaret.
/ptj_11