Avatar billede Jø.P. Praktikant
10. juni 2010 - 18:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

NK2-file >< pst-file i Outlook

Jeg har formateret min pc og vil hente e-mails m.v. til Outlook 2003 fra back-up også 2003, kan jeg det?

Jeg har flg. filer på back-up'en:

outcmd.dat DAT File
Outlook Office-datafile
Outlook.srs SRS File
Outlook XML Dockument
OutlPrnt File
10. juni 2010 - 19:01 #1
Du skal finde *.PST  (Sansynligvis Outlook.pst)!
Ligger muligvis i en skjult mappe på "BackUp'en" - forventer at BackUp'en er 'løse' filer ? Altså ikke et Ghost Image ell. lign. ...

Notér dig placeringen!!!

Start Outlook ved den nye PC, og lad den oprette en "tom" Outlook.pst fil.
Find ovennævnte Outlook.pst fil fra BackUp'en og COPY oveni den nye outlook.pst fil...

Du skal 'lige' manuelt indtaste adgangskode, ved efterfølgende kørsel af Outlook. Den info er IKKE med...
Avatar billede Jø.P. Praktikant
10. juni 2010 - 22:12 #2
Hej Karise_larry

Jeg har forsøgt at finde filen dog i første omgang uden held, blev så i tvivl om om den overhovedet findes...

Og ja det er 'løse filer' så jeg prøver igen, mange tak for svaret!
11. juni 2010 - 06:38 #3
(Søg også i "skjulte/system" mapper/filer ... *.PST ...)

Hvis du tidligere har brugt Microsoft Outlook 2003 så ER filen der...

[Outlook Office-datafile] !!!
Avatar billede Jø.P. Praktikant
11. juni 2010 - 17:19 #4
Jeg kan finde 2 datafiler i backup'en:

G:\BackUp\C drev\Documents and Settings\JøP\lokale indstillinger\Application Data\microsoft\Outlook

G:\BackUp\C drev\Documents and Settings\all users\dokumenter

De hedder begge "Private mapper" kan de bruges til noget? Og i givet fald hvordan?
11. juni 2010 - 18:46 #5
... den version der er størst / nyest

NB: Den SKAL hedde *.PST til 'efternavn' !!!
Avatar billede Jø.P. Praktikant
12. juni 2010 - 19:20 #6
Hej Larry

Det er pst-filer og "JøP-filen" er størst. Hvis jeg erstatter outlook.pst på computeren med Private mapper.pst og omdøber denne til Outlook.pst vil Outlook ikke starte da der så mangler en Private mapper.pst, hvis jeg blot kopierer Private mapper.pst fra bacup'en til computeren og beholder "dn nye" Outlook.pst er der ingen mails m.v. i Outlook.

Hvad skal jeg gøre......

Venligst
Jø.P.
12. juni 2010 - 23:40 #7
... du skal så "importere" den "gamle" *.PST fil i din nye Outlook... Se i menuen...
Avatar billede Jø.P. Praktikant
13. juni 2010 - 13:21 #8
Hej Larry eller rettere Michael - kan jeg se -

Efter et nogle forsøg hvor der ikke blev importeret mails lykkedes det endeligt - jeg gjorde nøjagtigt det samme hver gang? -

Hvilken lettelse! Nu skal der laves backup og så sætter jeg mig nok lige lidt bedre ind i tingene, før jeg sletter en harddisc næste gang.

Mange tak for hjælpen!!

Venligst
Jørgen
13. juni 2010 - 14:12 #9
Ping...
(Dette er så et [svar]... som du efterfølgende kan [acepter] ...)

"Længe leve Microsoft ?" Eller hyr *G* ?)
Avatar billede Jø.P. Praktikant
13. juni 2010 - 21:07 #10
Naturligvis...