Avatar billede New-bil Nybegynder
10. juni 2010 - 14:47 Der er 5 kommentarer

Bil højtalere

Hej er lige fyldt 18 år og fået ny bil og bilradio, og trænger bare til nogle virkelig gode højtalere, subwoofer og bass nu.

Jeg har en Peugeot 307 1,6 og bilradion er en Clarion CZ500E.

Vil bare høre om der var nogle der kan fortælle mig hvilken slags højtalere, subwoofer og bass jeg skal købe og hvad de skal have for at spille godt. I må meget gerne også gerne linke et link til nogle der ville passe.

Jeg er nok typen der kan lide en rigtig god bass, med god lyd.
Avatar billede frem-ad Professor
10. juni 2010 - 16:27 #1
´Nu skriver du ikke så meget så jeg ved ikke hvad vægter du højest den gode rene lyd eller bomm bomm lyd?
og hvor meget du vil ofre på det. Jeg køre pionere ved den ene forstærker (den til subwoofer) og ellers er det JBL til bas højtaler og den anden forstærker. JBL køre 100% ren lyd også i det høje lyd niveau men mærket koster
Avatar billede New-bil Nybegynder
10. juni 2010 - 21:43 #2
Jeg regner med at være oppe omkring de 1000, - kr, og vægter mest at den siger bomm bomm .
Avatar billede frem-ad Professor
11. juni 2010 - 08:33 #3
Så kan jeg ikke hjælpe dig for det er slet ikke nede i de pris klasser jeg har arbejdet med (en fornuftig jbl forstærker starter ved 2500,-)
Avatar billede Janus27 Nybegynder
13. juni 2010 - 18:29 #4
Det er ikke meget, du får hverken bumbum eller ren lyd for de penge, mit råd er at vente lidt, og i mellemtiden kan du gå ind på www.autohifi.dk det anlæg jeg havde i min bil kunne spille ca. 145 db. det var to boxter til 1000,- og en 6 kanals forstærker til 2500,-
Avatar billede frem-ad Professor
17. juli 2010 - 08:46 #5
Hvad fandt du ud af?