Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2010 - 07:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kopier - vent - Kopier næste fil - batfil

Hej - jeg har problemer med at overføre flere store filer til usb med Xcopy -
Så vidt jeg kan se fryser processen fordi der er for meget data på een gang.
Så min løsning er at kopiere - vente - kopiere næste fil osv.

f.x

Xcopy \\serversource\fil.1 destination
sleep 1200
Xcopy \\serversource\fil.2 destination

osv ... ?
Avatar billede Grumpy_dk Nybegynder
09. juni 2010 - 07:24 #1
Hej,
Kan du ikke i stedet køre xcopy med paramereten /v ?
Så verificerer (tjekker) kopieringen størrelsen på hver enkelt ny fil.
Avatar billede pej-delphi Nybegynder
09. juni 2010 - 08:30 #2
Der er noget med at man i dos også kan lave en FOR-løkke. Du laver sådan en som gør ingenting, men som vil bruge noget systemtid. Det kan på vor dages maskiner nok være nødvendigt at lave mere end en løkke for at få en tilstrækkelig pause.
09. juni 2010 - 10:09 #3
... hvilket <serverservice> jo også gør med
sleep 1200
Avatar billede serverservice Praktikant
09. juni 2010 - 11:53 #4
Jeg er enig i at det mest perfekte ville være at :

Kopiere 1. fil ...og vent til den er kopieret over.
Kopiere 2. fil ...og vente ti den er kopieret over osv

Men jeg ved ikke om det er for nørdet så trr bare keg vælger sleep med en rimelig tidsmargin på . Det er noget der kan køre om natten så det er ikke problem med at det tager lang tid totalt.

Tak for input

MVH Dennis
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juni 2010 - 17:04 #5
Brug powershell og copy-item cmdlet'en. Det er nutiden og fremtiden. Batch er ved at være lidt forældet.

brug get-help copy-item for syntax m.m.
Avatar billede riversen Nybegynder
09. juni 2010 - 17:06 #6
hov, så ikke lige vi var i win2000 kategorien.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. juni 2010 - 08:08 #7
Hov - det skulle have været 2003 - en fejl fra mig .
Det er 2003 server standard det skal køre på.

Hvad er fordelen ved powershell ?Men jeg gætter at denhar flere mugligheder/kommandoer
Avatar billede riversen Nybegynder
10. juni 2010 - 11:01 #8
powershell er langt mere avanceret. Det har du nu ikke brug for i dette tilfælde, men jeg gætter på at det ikke vil have samme bug som ovenstående. Derudover er det det der satses på fremadrettet så om man vil det eller ej er det kommet for at blive og derfor værd at bruge tid på at lære.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. juni 2010 - 14:22 #9
Hej Riversen Ok ja enig - så må jeg igang med at lære powershell -
Har du et overview over hvilke kommandoer jeg kan bruge til det her eksempel ?
Avatar billede riversen Nybegynder
10. juni 2010 - 22:31 #10
Ja, se i #5.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. juni 2010 - 07:08 #11
lukker
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2010 - 22:22 #12
Nå jeg overså lige grumpy dk´s kommentar med /v = verify - hvis det virker er det hvad jeg efterspurgte - så kommer jeg tilbage med point når det er testet .
Eller måske kommandoen FC - file compare http://support.microsoft.com/kb/126457
Avatar billede serverservice Praktikant
07. juli 2010 - 21:46 #13
Der er point til Grumpy_dk - det er jo det mindste man kan gøre for at få hjælp til server og backup kopiering.

Jeg har ikke lige holdt øje i 1 time om hvordan kopiering kører - men den venter når man starter det op og filerne er kopieret - så det ser ok ud herfra.

;) Takker og bukker -...Dennis

http://www.eksperten.dk/spm/913739