Avatar billede felixcat Nybegynder
08. juni 2010 - 14:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sharepoint Certificering Hvordan - Hvor - Hvem

Hej Alle

Jeg søger nogle oplysninger om Certificering i Sharepoint 2007/2010.

Det drejer sig om exam 70-573 og 70-576 (2010)eller Exam 70-542 (Moss 2007). Hvilke udbyder er der af sådanne kurser m/certificering.

Er der nogen der har erfaring med f.eks http://www.firebrandtraining.dk/

De tilbyder hele pakken Microsoft - SharePoint Developer (2 x MCTS)på kun 5 dage? Er det muligt?

Er der andre i Kan anbefale?

Og er der nogen som har haft mulighed for at "putte" det ind under 6 ugers selvvalgt uddannelse?

Nu når vi er ved Sharepoint

Kan man installere den på sin pc (Sharepoint 2010) evt. som trial.

på forhånd tak
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2010 - 15:02 #1
Der er ingen krav om din optakt til en certificering - så du kan i teorien tage en test i morgen, selvom det selvfølgelig nok ikke giver den store mening.

Jeg kan ikke huske om der findes Traing Kits til de nævnte certificeringer, men gør der det er det for så vidt tilstrækkeligt at købe sådan en bog, bruge den tid på at læse den som du nu har behov for til at komme igennem, evt tage en pre-test fra Transcender dels for at lære test-setuppet og dels komme ud i nogle områder bogen måske ikke dækker og så ellers tage den rigtige eksamen.

Det er selvfølgelig muligt at tage det du nævner på kun 5 dage - men jeg er dog ret sikker på at det stiller en del krav om at du allerede har et rimelig godt kendskab i forvejen. Hvis certificeringen er det vigtige er det selvfølgelig en måde at gøre det på men skal du reelt kunne det du lærer, specielt hvis man sidder med et lille eller slet intet kendskab, er det ikke den rigtige fremgangsmåde.

Personligt kender jeg ikke firebrandtraining.dk - til gengæld er jeg sikker på du ikke går helt skævt med www.4d.dk da de er dobbelt årets Microsoft træningspartner.
Avatar billede felixcat Nybegynder
08. juni 2010 - 21:39 #2
Og mine andre spørgsmål:

Er der nogen som har haft mulighed for at "putte" det ind under 6 ugers selvvalgt uddannelse?

Kan man installere den på sin pc (Sharepoint 2010) evt. som trial.

Her er en liste over firmaer som tilbyder certificering:

4D Konsulenterne A/S
Atea - Kompetencecenteret
Blueworkers
Firebrand
Global Knowledge
HTD - Danmark
Microworld
NetCom Kursus
Segment
SuperUsers

Er der nogle som kan anbefales?

på forhånd tak
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2010 - 22:22 #3
Jeg ved ikke helt hvorfor du hænger meget i de 6 ugers selvvalgt uddannelse - men de muligheder der findes er læsestof på egen hånd (training kits, bøger, nettet...), kurser hos de forskellige udbydere (primært som Microsoft har tilrettelagt dem, alternativt skræddersyet til én men med en dertil noget anderledes pris) samt e-learning (hvis det findes til de enkelte kurser) og de ting kan man frit kombinere som man lyster. Enkelte steder, har dog ikke set det for Sharepoint, tilbydes certificeringskurser/bootcamps, hvor man har et par dages opstart og herefter over en selvvalgt periode læser op på materiale mens man har en mentor tilknyttet med det formål at bestå en samlet pakke (fx MCPD og ikke kunne en enkelt vertificering).

Giver det ikke svar er de enkelte kursussteder nok de bedste steder at gå hen for at høre mere.

http://sharepoint.microsoft.com/en-us/Pages/Try-It.aspx
Avatar billede felixcat Nybegynder
09. juni 2010 - 10:38 #4
Hej keysersoze

Hvorfor jeg kører rundt i 6 ugers selvvalgt uddannelse er fordi at jeg så kan få det betalt af Jobnet. Som arbejdsløs har man ikke så mange penge og slet ikke til efteruddannelse.

Men nok om det.

Jeg har ikke kunnet finde en trial af Sharepoint 2007/2010 som kan køre på en 32 bit maskine med vista.

Findes det ikke?
Avatar billede keysersoze Guru
09. juni 2010 - 10:57 #5
Hvis du skal op på 6 uger skal det enten være en bootcamp eller en større serie af kurser - jeg har ikke hørt om andre muligheder, men måske Microsoft kan kan henvise til noget.

2010 kører kun 64bit mens 2007 godt kan køre på 32bit - men det kan ikke køre på Vista, du skal have Server 2003 til 2007 og Server 2008 til 2010.
Avatar billede felixcat Nybegynder
09. juni 2010 - 11:00 #6
Tak for hjælpen keysersoze
Avatar billede Mette_Holm Nybegynder
17. august 2010 - 10:33 #7
Ved godt jeg er lidt sent ude, men fandt lige denne tråd. Vi har kurser med certificeringsgaranti på de nævnte exams, og de er trukket ud over en længere periode. En del jobcentre har accepteret betalingen af dem.
Du kan læse om dem på www.teknologisk.dk/itkurser - se kategorien TTL - Time To Learn - find dine SharePoint kurser her :-)

Hvor har du fundet listen over certificeringssteder? Jeg kan se det en liste af Microsoft partnere - og vi mangler på den. Teknologisk Institut er et af de største certificeringssteder i Danmark inden for bl.a. Microsoft.
Avatar billede felixcat Nybegynder
17. august 2010 - 11:06 #8
Hej Mette
Ja det er også rigtigt at Teknologisk Institut udbyder kurser m/certificering i Sharepoint. Jeg havde glemt dem på listen