Avatar billede steenn Nybegynder
06. juni 2010 - 21:54 Der er 1 kommentar

Mislykket Exchange 2010 installation kan ikke fjernes

Jeg forsøger at fjerne/ominstallere en mislykket Exchange 2010 installation. For at ominstallere CAS skal jeg fjerne mailbox-role. For at fjerne mailbox role skal jeg slette arbitration-mailboxes. Jeg har slettet de to via powershell, men den sidste melder fejl - den kan ikke findes i AD og kan derfor ikke slettes. Jeg kan så evt. slette den via ADSIedit, men det er jeg ikke glad for - jeg har en kørende Exchange 2007 installation, som jeg nødig skal have lavet ged i.
Exchange 2010 EMC melder fejl og kan ikke starte - jeg tror problemet opstod med en fejlet rollup3 installation, som jeg har afinstalleret og geninstalleret adskillige gange uden det har hjulpet. Og OWA viser bare en blank side efter certifikat-advarslen.

Problemerne er med andre ord så mange og catch 22-agtige, at jeg tænker på blot at starte forfra på en ny installation af Exchange 2010 og så droppe at komme videre med afinstallation af den mislykkede Exchange 2010.

Men er det en klog beslutning? Hvilke problemer kan jeg tænkes at få ved at aldrig at få fjernet den mislykkede installation?

Mvh. SteenN
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2010 - 00:34 #1
Jeg ville stadig forsøge at afinstallere korrekt, den mailbox der ikke kan fjernes, har den en tilknyttet bruger ? Kommer der nogle fejl i logs/event logs der kan give et hint?