Avatar billede trine_uldall Nybegynder
06. juni 2010 - 11:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

skabelon driller + testing server problem

Jeg har lavet mit site www.media-now.dk udfra en dreamweaver template, jeg selv har lavet, og det har længe fungeret fint. Nu er dreamweaver begyndt at have følgende problem: Når jeg ændrer i skabelonen og uploader den, vises ændringerne ikke på siderne. Jeg er nødt til at åbne alle filer lokalt og "apply template" og derefter uploade alle. Det er hul i hovedet og har aldrig tidligere været nødvendigt. Er der nogen, der har det gyldne råd til, hvad jeg gør forkert? Jeg HAR slettet cachefilerne i disse tilfælde, så det virker ikke som om, at det er forklaringen.

Spørgsmål nr 2. Når jeg vil lave et preview, kan det ikke lade sig gøre, fordi der ikke er defineret en testing server. Hvis jeg siger ok til det, uploades filen til en eller anden testingserver. Jeg er ikke interesseret i denne fremgangsmåde, og med alle mine tidligere sites har jeg kunnet lave et preview lokalt. Hvordan kommer jeg til det igen? Har det noget med versionen at gøre (CS4)?
Mange hilsner Trine
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
06. juni 2010 - 11:30 #1
Har vist fundet forklaring på det første men ikke på det med testing serveren.
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
04. juli 2010 - 10:22 #2
løst