Avatar billede rusticolus Nybegynder
06. juni 2010 - 09:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan klipper jeg i en avi fil?

Jeg har fundet nogle programmer som let kan klippe i en række videoformater, men bare ikke avi filer. Programmerne klipper simpelthen det væk som ikke skal bruges og så er den ny fil oprettet. Dette er bare ikke muligt i avi filer. Her tager det enormt lang tid. Jeg ved ikke helt hvad der sker, men det tager lang tid.

Er der nogen der kender et gratis program der let kan klippe i avi uden at det tager særlig lang tid?

Bruger xp.
06. juni 2010 - 09:42 #1
Hvilken programmer HAR du haft gang i ?

(Sansynligvis et Codex 'problem' ...)
Avatar billede rusticolus Nybegynder
06. juni 2010 - 10:09 #2
DVDvideosoft fast mpeg cut og pinnacle.
Avatar billede frem-ad Professor
06. juni 2010 - 17:04 #3
Umildbart ville jeg bare lave dem om til et andet format hvor du ved du kan klippe i den. Der kan du eks. bruge AVS Video Converter til at ændre filformattet med
Avatar billede rusticolus Nybegynder
06. juni 2010 - 23:13 #4
Jeg fandt solveig multimedia AVITrimmer og det virker perfekt til AVI filer.
06. juni 2010 - 23:23 #5
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
07. juni 2010 - 14:37 #6
Hej..

Hvis du bruger Windows kan du prøve med -Windows Movie Maker-

Link til Codecs..

http://www.codecguide.com/download_mega.htm
Avatar billede frem-ad Professor
17. juli 2010 - 08:44 #7
Hvad blev det til??
21. juli 2010 - 06:43 #8
Tja - hvad endte denne tråd med ?
09. august 2010 - 14:29 #9
???
Avatar billede jebbe74 Nybegynder
11. august 2010 - 13:45 #10
Da AVI filer er ukomprimerede filer. Vil jeg påstå at det er de nemmeste filer at klippe i.
Alle de redigeringsprogrammer jeg kender kan arbejde med AVI filer.
Det gælder Pinnacle Studio 12. Adobe Premiere Elements 8 og Adobe Premiere 2.0 samt CS4.
Wibdows MovieMaker følger med Windows styreprogrammer og er gratis. Alle de andre programmer har en prøveversion som man kan bruge i et bestemt antal dage. Så der er masser af muligheder for at prøve.

AVI
Står for Audio / Video Interleaved. AVI er i virkeligheden ikke ét bestemt filformat, men en fælles standard for, hvordan man kan lave filmfiler med mange forskellige standarder. En AVI-fil kan indeholde billede og lyd efter mange standarder. Lyden kan for eksempel være i Windows eget wav-format, mp3-format eller noget helt tredje. Billedet kan ligeledes være lagret i mange forskellige formater. Om netop din pc kan gengive en bestemt AVI-fil, afhænger derfor af, om der er installeret de programmer, som bruges til at vise netop den type billede og lyd, som indgår i den. Så du kan sagtens opleve, at din pc kan afspille nogle AVI-filer, men ikke alle. AVI-filer kan afspilles med Windows Medieafspiller.
Avatar billede rusticolus Nybegynder
12. september 2010 - 00:38 #11
frem-ad: ja jeg kan konvertere først og så klippe bagefter, men så er det konverteringen der tager lang tid. Programmet DVDvideosoft fast mpeg cut klipper blot det væk der skal væk og så er filen egentlig klar igen. Det tager kun et par sekunder ligemeget hvor stor filen er, men det program kan bare ikke klippe i avi-filer.
Avatar billede frem-ad Professor
12. september 2010 - 09:21 #12
Velkommen tilbage det er lang tid siden :-)
Men har du læst de her to:
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=254953&fid=11
http://www.008soft.com/dk/klippe-avi-filer.htm

I #4 skriver du at du har fundet et program
Avatar billede jebbe74 Nybegynder
12. september 2010 - 10:22 #13
Hej Rusticolus

Jeg kunne godt lide at vide, hvad for et kamera du bruger. Er det et DVbåndkamera eller et harddisk,SDkort eller DVDkamera.

Hvis det er et DVbåndkamera, vil du altid få AVI-filer ud af det. Og hvis du bruger Pinnacle Studio til redigering, vil programmet
splitte scenerne du har optaget, alt efter hvornår du har tændt og slukket for optagelsen i kameraet. Så er AVI-filen som sådan klippet.

de 3 andre typer kameraer optager filmen i mpeg formatet, og det kan godt give problemer i redigeringen.
Avatar billede rusticolus Nybegynder
13. september 2010 - 00:26 #14
Jeppe74: Nogen af filerne er fra et canonIxus kamera andre er optaget med mobiltelefoner.

frem-ad: I dit første link er der henvisninger til andre hjemmesider som ikke eksisterer.

Vh
Avatar billede rusticolus Nybegynder
31. oktober 2010 - 01:00 #15
Problemet blev aldrig løst.