Avatar billede ptj_11 Forsker
06. juni 2010 - 02:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Modtager ikke points.

Jeg savner muligheden for at lægge svar, som spørgeren kan acceptere, uden at jeg får points.
Begrundelse:
Når man som jeg ikke samler på points, så har jeg svaært ved at finde spørgsmål, som jeg har lagt en brugbar løsning på.
Jeg skal lede alle spørgsmål, som jeg har deltaget i, igennem for at finde spørgsmålet.
Hvis man nu lavede det sådan, at dem der ikke ønsker points kunne hakke af, at man ikke samler, så kunne spørgeren acceptere, og points blev ikke givet.
Så kunne jeg nemmere finde mine brugbare svar igen.
/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juni 2010 - 03:49 #1
Gør du det ikke bare en lille smule vanskeligt for dig selv???
Send da bare et svar, og modtag pointene. De gør ingen skade på dig, og du kan jo bare lade være med at kigge på hvor mange du har.....lidt ligesom på arbejdsmarkedet, selvom du ikke samler på penge, må din arbejdsgiver ikke bare lade være med at give dig løn, men du må lade være med at bruge dem.  :-)
06. juni 2010 - 09:40 #2
Enig med <vejmand> !
Det behøver jo ikke at blive mere 'forvirende' for (nye?) brugere end nødvendigt...
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2010 - 14:08 #3
Eftersom ekspertens pointsystem bygger på at mange point viser at man er en erfaren bruger  der har hjulpet mange (http://www.eksperten.dk/faq#faq-5-1), er det en smule modsigende at skulle indføre det du siger + så fatter jeg ikke at folk har så meget imod point.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2010 - 14:11 #4
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. juni 2010 - 21:16 #5
Jeg har kigget på johns link, og jeg kan da følge mange af argumenterne, men jeg kan kun sige som Erikjacobsen:
"Giver ævl og kævl og spild af tid. "
Jeg har et par gange prøvet at lande i sådan en strid/diskussion.
Hver gang en eller anden mener, at vedkommende har den eneste rigtige mening, så ryger der et indlæg af sted.
Prøv at kigge på et par af disse spørgsmål. I et af de mest grelle tilfælde, der starter det med et spørgsmål og et enkelt eller to forslag til løsning, hvorefter en eller flere går til angreb på dem der forsøger at afhjælpe problemet. Og så fortsætter det i det uendelige.
Hvis alle kan se, at svaret er givet af en, der ikke modtager points, så starter det vel ikke en krig, der er jo intet at forfølge svareren for.
Men det er dette, der oprindeligt fik mig til at afslå points.
Men det kan da godt være, at det nemmeste er, at følge vejmandens ord, og hvis skaden sker, så afmelde overvågningen af spørgsmålet.
/ptj_11
Avatar billede DePlex Nybegynder
11. juni 2010 - 22:36 #6
Kan sagtens se hvad du mener ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. juni 2010 - 01:01 #7
Følger vejmandens råd og lukker dette spørgsmål.
/ptj_11