Avatar billede bjpdk01 Nybegynder
04. juni 2010 - 11:20 Der er 5 kommentarer

Den lille virksomhed skal have ny antivirus

Hej alle eksperter.

Den lille virksomhed med 33 arb. stationer som kører en blanding af xp64 bit og win 7, og har 1 sbs 2003, 1 std 2003 og 1 Windows storage server 2003.

De skal have skiftet antivirus indenfor 60 dage da den nuværende aftale udløber. Spørgsmålet er så bare til hvilken? "religionen" forbyder Norton på stedet af en eller anden årsag (primært fordi det gør maskinerne langsomme siger de).

De har PT CA Ethrust som er styret fra sbs 2003.

Nogen gode bud til den lille virksomhed?

(det er point system har jeg ikke styr på 110 er det for meget eller for lidt så sig lige til)
Avatar billede jps6kb Novice
04. juni 2010 - 11:22 #1
Vi bruger F-Secure på vores Win2003, Win2008, XP, Vista og Win7 - vi er meget tilfredse med det. :)
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
04. juni 2010 - 14:31 #2
Har brugt Kaspersky´s Business Security pakker i samme tilfælde flere gange, Der findes også administrations modul til udrulning af software på klienter med mere. Licenserne er heller ikke så dyre til dette produkt. under udrulningen afinstallerer den automatisk andet installeret antivirus software, så der kan man da spare nogle timer :)

Produktet findes i mange afskyninger med licenser, se hele oversigten her : http://www.kaspersky.com/open_space_security

God weekend. :)

//
ZirexDK
Avatar billede leif Seniormester
04. juni 2010 - 18:31 #3
Her bruges TrendMicro Officescan med tilfredshed.
Avatar billede Grumpy_dk Nybegynder
09. juni 2010 - 01:35 #4
Jeg vil anbefale virksomheden at skifte til ESET NOD32 Antivirus Business Edition - kombineret med en ESET Mail Security 4.2, hvis firmaet benytter Exchange på den Small Business Server.

Regnestykket vil være:

33 pc-arbejdspladser + 2 fil servere + 1 SBS server = 35 ESET NOD32 Business Edition 4.2 + 1 ESET Mail Security 4.2 for Exchange.

Hvis "religionen" forbyder dem at benytte Norton, kan det måske være på grund af, at Symantecs Nortin antivirus gennem årene har været berygtet for at sluge relativt mange systemressoucer.

Det er dog ikke helt tilfældet længere, i de seneste versioner af deres Internet Security. :)

Men jeg vil stadig anbefale en løsning fra ESET, fordi deres antivirus bruger relativt få systemressoucer.

Antivirus til pc-arbejdspladserne:
http://www.nielcoshop.dk/antivirus/eset_nod_32_antivirus_business_edition.htm

Antivirus til Small Business Serveren (hvis den altså kører Exchange mail :-) ):
http://www.nielcoshop.dk/antivirus/nod32_exchange.htm

Kører Small Business Serveren ikke Exchange, er den i denne henseende kun en fil-server, og antallet af Business Edition skal så øges med 1.
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
07. september 2010 - 09:08 #5
Think Hvaaa?..

Skete der noget her? :)

//
ZirexDK