Avatar billede DyhrIversen Nybegynder
27. maj 2010 - 08:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oscommerce laver fejl i ordre

Nogle gange når en kunde køber noget på min hjemmeside vil den registrere købet som værende den forrige bruger der har købt det! men leveringsadresse og fakturaadresse står helt korrekt!

Jeg er helt på bar bund hvad der sker her...

Jeg var ud for at folk der fandt siden via google fik googles SID og dermed den samme bruger, men det har jeg rettet, så nu forstår jeg slet ingen ting af hvad der sker, og det sker meget sporadisk.
Avatar billede DyhrIversen Nybegynder
27. maj 2010 - 08:25 #1
her er lidt info om oscommerse og server
Server OS: Linux 2.6.24-24-generic      Database: MySQL 5.0.51a-3ubuntu5.4
Server dato: 05/27/2010 08:23:30      Datebase dato: 05/27/2010 08:23:29
Server opptid: 08:23:30 up 33 days, 17:38, 0 users, load average: 0.08, 0.05, 0.05

HTTP server: Apache/2.2.8 (Ubuntu) PHP/5.2.4-2ubuntu5.7 with Suhosin-Patch mod_ruby/1.2.6 Ruby/1.8.6(2007-09-24) mod_ssl/2.2.8 OpenSSL/0.9.8g
PHP version: 5.2.4-2ubuntu5.7 (Zend: 2.2.0)

Jeg kører med osCommerce Online Merchant v2.2 RC2a
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2010 - 09:31 #2
Uden at kende nogetsomhelst til det, lyder det, for mig, som om der kunne være tale om, at systemet lægger nogle data i en tmp-fil på disken - måske bare i et øjeblik, men længe nok til at to "samtidige" kunder får blandet .. data.
Avatar billede intenz Novice
27. maj 2010 - 09:53 #3
Det skyldes, som du selv nævner, at brugerne får samme session ID (SID) når de kommer ind på siden (pga. det er en del af det link de klikker på).

Det gør, at de deler den samme session, og er et potentielt sikkerhedsproblem. Jeg kender ikke nok til OSCommerce til at kunne svare på det entydigt. Men der er en del indlæg om det samme, med løsningsforslag på oscommerce's forum:

Fra Google:
http://www.google.dk/#hl=da&q=+site%3Aforums.oscommerce.com+remove+sid+from+url&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=e839e53a492cae78

Et par indlæg om det:
http://forums.oscommerce.com/topic/217664-how-to-remove-session-id-appended-urls-from-the-search-engine-index/

http://forums.oscommerce.com/topic/355061-how-to-remove-session-id-from-url/
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
27. maj 2010 - 15:27 #4
holy shit oscommence lyder til at være rimlig ulækkert =S
det burde da være total umuligt at lave en sådan fejl, fra start.

er der andre php shop løsninger måske?
Avatar billede DyhrIversen Nybegynder
27. maj 2010 - 15:32 #5
Jeg vil give dig ret i at det er en brøler af dimensioner, men det nok en smule sent at skifte shop ved mindre man har masser af ledige timer til at lægge designet på en ny shop...

intenz > jeg prøver dit forslag og installere in contribution som skulle rette problemet, så må vi se om det ikke er godt nok...
Avatar billede DyhrIversen Nybegynder
02. juni 2010 - 08:36 #6
Jeg forsøgte at implementere løsningen men der var fejl i, så det droppede jeg, men jeg fandt inden i OSCommerce under sessions en variabel der hedder Recreate session, som skulle lave en ny session under login.
Problemet er så bare at flere kunder ikke længere kan logge ind! og jeg har ikke noget problem med at logge på.
Nogen der har oplevet dette?
Avatar billede DyhrIversen Nybegynder
18. august 2010 - 15:22 #7
Jeg lukker sagen da der ikke er nogen der kan komme med et svar, point er afgivet...