Avatar billede bremer Nybegynder
24. maj 2010 - 20:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

simpel sql delete from

Hej venner,

Er der nogen som kan hjælpe mig med at med at være færdiggøre denne listevisning - mit problem ligger i, at jeg ønsker at kunne slette den aktuelle række, efter man har klikket på "X" i højre side.

Hvad skal jeg tilføje til min kode!?

MIN KODE:
------------------------------------
<?php
$query = "SELECT * FROM ft_produkter WHERE active = 1 ORDER BY id";
$result_c = mysql_query($query, $connection);
if (!$result_c) {
die("Database query failed: " . mysql_error());
}
while ($row_c = mysql_fetch_array($result_c)){

print "<div style='float:left; width:50px;'>".$row_c['id']."</div><div style='float:left; width:400px;'>".$row_c['pro_navn']."</div><div style='float:left; width:50px;'><a href='#'>X</a></div>";

}?>
Avatar billede zynzz Praktikant
24. maj 2010 - 20:46 #1
Måske skal der laves et link til X`et...

Måske noget kontrol struktur til PHP`en som ved hvornår den skal køre et delete statement...

Kunne forstille mig din Query skulle se således ud:
mysql_query("DELETE FROM ft_produkter id ='".$_GET['id']."'");

Hvilket henviser til ?id=XXX i browseren...
Avatar billede zynzz Praktikant
24. maj 2010 - 20:47 #2
BRUG:

mysql_query("DELETE FROM ft_produkter WHERE id ='".$_GET['id']."'");
Avatar billede bremer Nybegynder
24. maj 2010 - 20:53 #3
men det skulle gerne være EFTER klik på "X"...
Avatar billede majbom Novice
24. maj 2010 - 21:07 #4
i href sættes stien til en fil hvor din delete-query køres, hvorefter man bliver sendt tilbage til listen...

<a href="din_sql_side.php?sql=delete_row&id=id_på_rækken">X</a>

mysql_query("DELETE FROM ft_produkter WHERE id ='".$_GET['id']."'");
header("Location: din_liste_side.php");
exit;
Avatar billede bremer Nybegynder
24. maj 2010 - 21:28 #5
@splazz - selvf. men kunne nok gøres pænere...
Men Thanx!
Avatar billede majbom Novice
24. maj 2010 - 21:46 #6
det kan det helt sikkert, det er bestemt heller ikke en færdig løsning, men et hint til hvordan du kunne lave det ;o)
Avatar billede RexReptiles Nybegynder
24. maj 2010 - 21:52 #7
det er en ganske nydelig måde at gøre det på som splazz kommer med.

en smartere måde at gøre det på kan jeg ikke se hvorfor skulle være nødvendigt.

og det var heller ikke det du spurgte efter.
Avatar billede bremer Nybegynder
24. maj 2010 - 21:56 #8
@splazz - sender du et svar!
Avatar billede majbom Novice
24. maj 2010 - 22:03 #9
gerne :)
Avatar billede majbom Novice
25. maj 2010 - 09:38 #10
tfp :)
Avatar billede zynzz Praktikant
25. maj 2010 - 22:11 #11
Samme som jeg skrev...
Avatar billede aners Nybegynder
25. maj 2010 - 22:14 #12
mysql_query("DELETE FROM ft_produkter WHERE id ='".$_GET['id']."'");

HAHAHA, er det en joke? pwntiem
Avatar billede cronaldo Nybegynder
26. maj 2010 - 00:37 #13
Du bliver nødt til at bruge:

mysql_real_escape_string()

eller en anden form for sikkerhed når du henter informationer fra url'en - det er vigtigt altid at gå med livrem og seler; det er i hvert fald min bedste overbevisning. :)
Avatar billede zynzz Praktikant
26. maj 2010 - 18:39 #14
Ja cronaldo det er også en meget nødvendig ting at bruge...

aners hvor ser du lige joken?!