Avatar billede ksr84 Nybegynder
21. maj 2010 - 10:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

doc fil forsvundet efter gem - haster bachelor

Jeg har modtaget en word fil via mail. Jeg har skrevet videre i dette dokument og trykket gem. Når jeg åbner dokumentet, har den ikke gemt det jeg lige har skrevet. Hvordan finder jeg det nyeste dokument, med det nye jeg har skrevet?
Avatar billede jps6kb Novice
21. maj 2010 - 10:35 #1
Nu ved jeg ikke lige hvilken version af Word / Windows du bruger... men der skulle være et punkt under Start der hedder "Seneste dokumenter" eller lignende.
Der burde den ligge.
Avatar billede ksr84 Nybegynder
21. maj 2010 - 10:41 #2
Jeg har prøvet at åbne dokumentet i seneste dokumenter, men når jeg åbner dette er dokumentet ikke opdateret...
Avatar billede jps6kb Novice
21. maj 2010 - 10:54 #3
Du kan prøve at søge efter det i Windows-mappen. Evt. søg efter *.doc* med noget af det tekst du har skrevet.
Hvis du bruger Windows XP, så husk at vælge "Medtag skjulte og system-mapper" under Avancerede indstillinger.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. maj 2010 - 11:06 #4
Lidt mere info:

Dokumenter, der er åbnet direkte fra e-mails, bliver ikke føjet til listen af senest åbnede filer i Word.

I følgende artikel på min blog har jeg forklaret, hvorfor man aldrig bør åbne en vedhæftet fil direkte fra en mail og arbejde i den:
"Åbn ikke en vedhæftet fil direkte fra en e-mail - gem først filen på din PC, og åbn derefter den gemte fil"
http://wordblog.thedoctools.com/#post73

Informationen i artiklen kan forhåbentlig være til nytte for dig en anden gang. Lige nu og her kan du prøve følgende:

1. Hvis du har mailen, hvori dokumentet var vedhæftet, så åbn den og åbn den vedhæftede fil derfra igen. Forhåbentlig har du nu den rigtige udgave - og skynd dig at gemme dokumentet et andet sted, så du ikke får samme problem igen…

2. Hvis 1. ikke lykkes, så prøv linket til "Sådan gendannes et tabt Word-dokument" nederst i ovenstående artikel - måske det lykkes dig at finde dit dokument igen ad den vej.

Held og lykke med det.