Avatar billede oskarfisk006 Nybegynder
19. maj 2010 - 21:16 Der er 6 kommentarer

Hjælp til køb af GAMER-PC fra TOPDATA!

Hej eksperter ;)

Jeg skal have købt en gamercomputer, som skal kunne trække mange af de nye spil og gamle - Modern warfare 2, Battlefield bad company, Crysis, Far cry 2 og mange andre OK-høje systemkrævende spil.

Computeren jeg har overvejet at købe er http://topdata.dk/product.asp?product=6782 som er en ganske udmærket gamercomputer til prisen.
Ville bare lige høres jeres vurdering omkring PC'en, er den udmærket til gaming i high-end eller midt. grafik, kan den trække dem uden problemer, og er den fremtidssikret?!

PS. mit budget ligger kun på maks 5000, så jeg ville sige, at topdatas tilbud er det bedste umiddelbart - hvis i har andre forslag til bedre computere - så må i med glæde skrive dem!

Mange tak på forhånd - håber der er nogle der kan hjælpe mht. mit valg af PC!

'P.S.S HVIS I SYNES JEG SKAL OPGRADERER RAM, KABINET, STRØMFORSYNING, HARDISK OSV - MÅ I OGSÅ GERNE SKRIVE DET!
Avatar billede kimtheman Novice
19. maj 2010 - 23:05 #1
Vil mene den Pc er fin nok til dig.

Tror ikke man får meget andet, der skulle være mere fremtidssikret til 5000kr.

I forhold til at trække nogle af de gamle spil kan problemet måske opstå, at de ikke virker tilfredsstillende med vista eller Win7, alt ud fra hvad du vælger.
Men er producenten igang endnu, er der nok lavet en patch eller lign.

Husk windows kommer oveni prisen, samt det måske er en god idee at vælge
"*** ANBEFALES +199KR FOR STØJSVAG CPUKØLER (SCHYTE SHURIKEN) ***"
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
20. maj 2010 - 08:25 #2
Den ser meget meget fin ud! - jeg ville dog gå ind og opgradere bundkortet så du bla. får USB 3.0 og sata 3.

du kan evt også ændre CPu køleren, men så overskrides dit budget med 97kr.

men helt klart en fed computer! - og det er en ret god pris sammenlignet med indholdet :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
20. maj 2010 - 08:26 #3
Mht. dine spil, så spiller jeg selv Mw2 og Bfbc2 uden problemer :) det ser rigtig nice ud, især med directx 11.
Avatar billede oskarfisk006 Nybegynder
20. maj 2010 - 22:44 #4
Lyder rigtig godt!
Tror i virkelig det er nødvendigt at opgradere bundkortet?
Avatar billede kimtheman Novice
21. maj 2010 - 01:03 #5
Det skulle da lige være fordi, du selv er villig til at give lidt mere, og få en hurtigere computer på nogle områder (Men får du ikke brug for det er det jo et fedt).

Her er en gammel tråd om USB
http://www.itrends.dk/6685

Og i korte træk lidt om SATA3
http://newz.dk/sata-3-er-klar-til-start

Så for at opgradere til 279kr så er det vel det værd? (Ja hvis man får det brugt)

Nu ikke fordi du får noget ud af det, med den SATA2 harddisk der følger med. Så der skal så også investeres i en ny harddisk, hvis du skal have noget ud af den SATA3 funktion. Og ligeledes skal dine hardware dimser du sætter computeren, også være klar til USB 3.0, for at få nogen forøget hastighed ud af det.

Tror nu også, du får en fin computer uden at opgradere. Jeg havde dog sat lidt penge i støjniveauet, men det er nu også mere fordi, jeg selv synes støjen er trals.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
21. maj 2010 - 08:56 #6
Som "kimtheman" - fedt brugernavn! ^^ skriver så er det ikke nødvendigt hvis du ikke har behovet for det, jeg personligt ville opgradere med det samme, hvis du fx opgradere din harddisk ude i fremtiden så ville det jo være heldigt at du allerede havde invisteret i et Sata 3 understøttet bundkort, så du kan få nogle bedre hastighedder.

USB 3.0 ved jeg ikke helt hvor vigtig den lige er :) syntes dog allerede at usb 2.0 klare det fint nok, men jo hurtigere jo bedre.