Avatar billede mickey777 Nybegynder
19. maj 2010 - 20:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udvidelse af tablespace

Jeg har en Oracle 11G databasen installeret på en Windows 2003 Server.

Via Enterprise Manager har jeg forsøgt at udvide et tablespace.
Efter klik på apply, kan jeg se at tablespacet har fået tildelt den ekstra plads, men den applikation som anvender dette tablespace giver stadig fejl med at tablespacet er fuld!

Hvad gør jeg galt? Mangler jeg noget?

Derudover har jeg også forsøgt at addere en ny datafil til tablespacet men det hjalp hellere ikke :(
Er der i den forbindelse nogle gode råd omkring ny datafil frem for at udvide eksisterende tablespace?

På forhånd tak.
Avatar billede madiedk Nybegynder
30. maj 2010 - 17:25 #1
Selvom tablespace har "uendelig" space, så skal brugeren også have priviliged til at bruge den ekstra plads i det tablespace.

f.eks. alter user xxx QUOTA 1024 m ON users

her har brugeren xxx nu tilladelse til at bruge 1024 MB i tablespace users.

okay?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
31. maj 2010 - 14:39 #2
Det har du helt ret i men fandt ud af at problemet hverken skyldes tablespace plads eller rettigheder men derimod en konfiguration i applikationen.

Madiedk -> Læg venligst et svar så du får nogle points for din obs.