Avatar billede some_one Nybegynder
19. maj 2010 - 20:15 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

valg af grafikkort

okay jeg skal have et nyt grafikkort men jeg ved ikke helt hvad man skal kigge efter...

har kigget lidt på den her: http://www.dustinhome.dk/pd_5010367682.aspx

jeg ved godt at det er noget billigt lort men jeg ved ikke hvorfor den er så dårlig i forhold til andre kort med 1gb memory

er det cuda cores der tæller eller hvorfor? fx hvad er den store forskel på den der og en gtx 260?

den skal bruges til spil så den skal kunne køre de nyeste spil i fuld kvalitet og en opløsning på 1900x1200 hvis jeg husker rigtigt

jeg har en psu på 700 watt burde kunne trække alle grafikkort

det skal være et Nvidia Geforce kort

håber i kan hjælpe mig med at finde et kort på under 2000,- der kan klare alle spil i fuld kvali

ved ik hvorfor men Hardware/andre er åbenbart ikke en gyldig kategori
Avatar billede VoiZ Nybegynder
19. maj 2010 - 20:45 #1
Jeg ville foretrække ATI kort , men er bare skør i hovedet med ATI ^:)
Avatar billede oskarfisk006 Nybegynder
19. maj 2010 - 21:20 #2
Vil klart anbefale 8850 ATI RADEON HD.
Så får du ingen problemer med grafikken (;

Hvis det er for dyrt - køb evt. 8770, det har jeg.
Avatar billede some_one Nybegynder
19. maj 2010 - 22:16 #3
Det skal være e nvidia geforce kort det eneste der kan udnytte min skærm og nvidia geforce 3D vision kit
Avatar billede oskarfisk006 Nybegynder
19. maj 2010 - 22:53 #4
Nu er jeg ikke ligefrem ekspert på g-force området, men GTX 260 er da et super kort, så vidt jeg ved - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=NVIDIA+GeForce+GTX+280M&pid=485458
Avatar billede some_one Nybegynder
19. maj 2010 - 22:58 #5
det er ikke den samme model klik på det link jeg har i den første post jeg tror den model der er bedre på en eller anden måde ellers ville det være lidt lamt at betale 1000 kr ekstra for den
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
20. maj 2010 - 08:34 #6
http://getmore.dk/køb-asus-engtx260oghtdiog896md3-billig/pci-express-grafikkort/90-c1cma0-m0uay00z_111614_p.html evt. dette kort :) et GTX260 - rigtig godt grafikkort :)

især hvis du vil køre de nyeste spil med høj opløsning.

jeg mener at 250, 240 osv. er de gamle 9800, 8800 osv :)
Avatar billede some_one Nybegynder
20. maj 2010 - 08:40 #7
cmon man det gælder vist ikke så vidt jeg ved om den højeste model ellers ville jeg bare købe en 285 gtx til 2000 jeg vil viude hvad forskellen er på fx den du fandt og den fra dustinhome -..-

hvorfor koster din 1300 kr mere? når den har 200 mindre memory

jeg er ligeglad med hvor grim den er at se på
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
20. maj 2010 - 09:20 #8
For de 1300kr mere får du en meget meget stærkere processor.

260 kortet er 20-30 FPS stærkere end 250'eren kortet har bla. flere kerner :) og i din opløsning kan det betyde meget.
Avatar billede some_one Nybegynder
20. maj 2010 - 09:27 #9
Så du synes jeg skal købe et geforce gtx 285 eller 295? Er det de eneste der dur til høj kvalificerede?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
20. maj 2010 - 09:32 #10
Så ville jeg helt klart vælge et 285 GTX, da det med at have 2 GPU'er kan give problemer i flere spil - 285 kan fint trække spil i høj kvalitet og i den opløsning.

hvis vi er oppe i 3000kr's prisklassen så ville jeg ta' et GTX 470 så du bla. også får Directx 11 og endnu mere performance :) eller væbne med tålmod og vente på et GTX 460.

men ellers så ville jeg tage et GTX 285.
Avatar billede some_one Nybegynder
20. maj 2010 - 23:46 #11
hvad mener du med 3000? de kan sagtens fås ned til 2300 hvis man ser ordentligt efter og hvis man er villig til det 2000 hvis man køber fra USA

men jeg er bare ikke så meget for at bruge mere en nødvendigt på et grafikkort jeg behøver ikke den allerbedste jeg vil bare have en der kan trække de nyeste spil i højeste kvalitet uden problemer og jeg går ud fra at der er mere end 4 modeller der kan det

ude ved min far har jeg en geforce 9800 gt og den er meget tæt på men det sker dog en gang imellem når der kommer et stort brag eller noget lige foran en at det lagger hvilket ikke er ok :[
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
23. maj 2010 - 14:38 #12
så ville jeg vælge et gtx260..
Avatar billede some_one Nybegynder
11. juni 2010 - 17:50 #13
jeg har købt en gtx 260 men der er ingen svar så enten jer der har forslåået 260 giv svar inden et par dage ellers tager jeg selv pointene da folk klager om at jeg har for mange point ude sry :/

jeg kan ikke finde mine gamle indlæg som jeg ikke fik svar på hvis der er nogen der ved hvordan er i velkommen til at sige det :)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
01. juli 2010 - 11:13 #14
Her er svaret :) beklager det er lidt forsinket..