Avatar billede janmansilver Nybegynder
21. juli 2001 - 13:20 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

\"Swapfil\" på en anden partition?

Jeg har læst, at man under Windows 2000 bør lave en partition først på harddisken, så swapfilen kan komme til at køre på den hurtigste del af disken.

Er det noget i eksperter kan anbefale?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. juli 2001 - 13:30 #1
Det skulle være fordi at hastigheden er større inde ved centrum, så swapning sker hurtigere.
Med Norton Speeddisk kan man selv bestemme hvor den skal ligge.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
21. juli 2001 - 15:04 #2
du får ikke større ydeevne ved at ligge den på en anden partition, kun hvis du ligger den på en anden harddisk
Avatar billede t-rexz Nybegynder
22. juli 2001 - 02:52 #3
Swapfilen skal ligge på en anden harddisk, og gerne en anden IDE-controller før det kan betale sig.
Avatar billede t-rexz Nybegynder
22. juli 2001 - 02:52 #4
Swapfilen skal ligge på en anden harddisk, og gerne en anden IDE-controller før det kan betale sig.

(Hov)
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 10:32 #5
Kan man overhovedet bestemme hvor en Partition skal starte og er der tale om en primær eller sekundær partition?
Avatar billede t-rexz Nybegynder
22. juli 2001 - 13:21 #6
Jeg mener man kan det med Partition Magic. Er dog langt fra sikker da det er et stykke tid siden jeg har brugt det program.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
22. juli 2001 - 13:59 #7
du kan ikke bestemme hvor en partition skal være, selv om du deler harddisken i to, betyder det ikke at feks, c: drevet bruger den ene plade og d: drevet bruger den anden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 14:14 #8
Du kan kun bestemme en partitions størrelse med Partition Magic.
Avatar billede janmansilver Nybegynder
22. juli 2001 - 20:41 #9
Hallo! Jeg har lige bestemt hvor min partition skal ligge! Jeg kører med Windows 2000 hvis det skulle gøre nogen forskel...
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 20:43 #10
Kan du måle forskel?
Avatar billede janmansilver Nybegynder
22. juli 2001 - 20:46 #11
Højre klik på \"my computer\" - advanced - performance options... - \"Virtual memory\" - Change...

Jeg tænkte bare, at hvis man under Linux skal lave et swap drev, må der vel også være en gevinst under Windows 2000.

Takker for svarene...
Avatar billede janmansilver Nybegynder
22. juli 2001 - 20:53 #12
Jo, jeg tror den er lidt kvikkere! Men jeg tror ikke det er noget der kan betale sig at bruge tid på at gøre.

Jeg fik fx et enkelt ekstra point under 3d mark, men om det skyldes mit swap fuskeri er jo ikke til at vide:o)

Jeg vil lige prøve at køre en rigtig benchmark...
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 20:57 #13
Takker for points ;o)
Avatar billede janmansilver Nybegynder
22. juli 2001 - 21:12 #14
Lige en sidste kommentar:

Test med SiSoft Sandra

Test af swap partition: 26406 point

Test af windows partion: 24794 point - Dette gælder hele partionen. En swap fil vil jo ligge til sidst på drevet, for ikke at fragmentere disken, så det reele resultat med en swap fil på dette drev ville være lavere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 21:21 #15
Hvor måler du det henne i Sandra?
Avatar billede janmansilver Nybegynder
22. juli 2001 - 21:23 #16
Jeg måler med \"Drives Benchmark\" i Sandra.