Avatar billede thekozz Nybegynder
17. maj 2010 - 21:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USB-Controller fungere ikke

Hej eksperter.
Jeg sider her med min acer aspire 7535 og ingen af dens usb stik dur.
Når jeg går ind ind enhedshæntering og ned i USB-Controllere (Universal Serial Bus) viser den et gult udråbstegn ud for alle controllerne.
Jeg har læst på mange sider om folk der har samme problem, men ingen af dem kunne hjælpe håber i kan.
Har prøvet følgende:
Gå ind og fjene dem og genstarte computeren.
Svar hurtigst som muligt (:
Avatar billede haverslev Novice
17. maj 2010 - 22:28 #1
Hvis du har installeret Alcohol 120, Deamon tool eller andet virtuel drev, så slet dette program først og Prøv derefter at fjerne alle usb stikkene fra maskinen (ikke mus/tastatur)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern på dem du kan.

SLUK maskinen og fjern 220V / batteriet fra maskinen i nogle minutter og tryk på stratknappen nogle gange samtidig med at batteri osv. er fjernet.

Sæt batteri osv. i igen og
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede thekozz Nybegynder
18. maj 2010 - 07:46 #2
Hej Haverslev.
JEg har prøvet det du siger, men når den søger efter driverne til USB-Controllerne (Standard Enhanced PCI to USB Host Controller/ Standard OpenHCD USB-Værtcontrollere, siger den mislykkes og intet dur af det.
Avatar billede haverslev Novice
18. maj 2010 - 08:40 #3
Har du en cd med bundkort drivere ?
Hvis ja, så tjek om der er chipset driver på den og installere den igen.

Ellers gå på Acer`s hjemmeside og tjek for chipset driver der :)
Avatar billede leins Nybegynder
14. maj 2011 - 20:58 #4
Skriver dette hvis andre løber ind i samme problem som jeg.

Gult udråbstegn på
Standard OpenHCD USB-værtscontroller (kode 12)

I Enhedshåndtering under Systemenheder findes denne driver
"ATI PCI Express (3GIO) Filter Driver"
Vista-windows7 brugere skal afinstallere denne driver, medmindre du er sikker på at du ejer det pågældende stykke ATI hardware.

http://wyday.com/blog/2007/dont-install-ati-pic-e-3gio
Avatar billede haverslev Novice
15. maj 2011 - 20:15 #5
Er vist løst, spg. er et år gammelet, så der kan vist godt lukkes her:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede leins Nybegynder
16. maj 2011 - 22:01 #6
Jeg er klar over at det er en gammel tråd. Men jeg har brugt mange timer for at finde løsningen på mit problem, som er diskuteret på mange web sider, men kun løst på den side jeg linker til. Så for at spare andre for denne søgen fandt jeg det på sit rette at nævne det her.