Avatar billede hopir Novice
15. maj 2010 - 17:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Antenne virker modsat :(

Hey.
Tror nok jeg ramte den rigtige gruppe :p

Vi starter lige med udstyret: (:
jeg har en ANT-OM15 og ANT-OM8 antenne fra planet technology, dem har jeg sat til min linksys WRT54GL hvor firmwaren er ddwrt.

Så langt så godt.
jeg har fået special lavet et kabel med de rigtige connectorer i hver ende, men lige så snart jeg sætter antennen til routeren, falder signalet og jeg kan ikke gå uden for huset før signalet er væk.

Nogle der har en løsning ?
Skal der en slags boks mellem antenne og router ? som fx. et samlefilter fra apshop.dk ?

hvis man kigger på planets tegning er antennerne tilsluttet en MAP-2000
http://www.planet.com.tw/en/product/product_appl.php?id=6386

er det ikke bare en router ?

Det skal lige nævnes at jeg har kontaktet planet technology, men efter flere mails frem og tilbage, havde de stadig dårligt forstået hvilke antenner jeg brugte og hvad mit spørgsmål gik ud på

Håber i kan hjælpe (:
Avatar billede pccare Nybegynder
16. maj 2010 - 00:05 #1
Hej.
Du skriver at du har fået "lavet" et kabel...

det kan tænkes at det har en forkert modstand eller leder er kortsluttet med skærmen på kablet..
og der behøves ikke andet end antennen på routeren!
Avatar billede hopir Novice
16. maj 2010 - 11:17 #2
jeg har opsnuset 2 andre kabler som passer til, og de gør præcis det samme... det virkede som en rimelig seriøst firma der hvor jeg fik lavet det kabel..  har prøvet på en d-link router med standard firmware, med samme resultat

Kan næsten ikke forestille mig at en passiv antenne kan være gået i stykker.
Avatar billede pccare Nybegynder
16. maj 2010 - 21:08 #3
Hej!

Det er vist meget simpelt... Hvis antennen ikke virker på to forskelige kabler/routere, kan det med stor sansynlighed tænkes at der fejl på den....
Avatar billede hopir Novice
21. maj 2010 - 15:01 #4
det er nok ikke værd at sende til reparation, bliver nok temmelig dyrt.

men pccare smid lige et svar. du skal da have dine point :)

god pinse (:
Avatar billede hopir Novice
06. januar 2011 - 15:16 #5
jeg lukker spørgsmålet hvis ikke du kommer med et svar pccare.