Avatar billede medd Nybegynder
13. maj 2010 - 13:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse oprettet, men kan ikke gå på nettet

Hej.

Jeg har et problem med en internetforbindelse, og håber at i måske kan hjælpe.

Jeg har et internetkabel som fint virker på en af computerne i huset. Stikket sættes i, og så er der oprettet forbindelse.
Når jeg så i stedet sætter stikket i en anden computer i huset, oprettes der også forbindelse, men alligevel kan jeg ikke gå på internettet via IE eller MSN. Jeg har forsøgt at lave fejlfinding uden held. Har også testet om der er forbindelse igennem til port 80, da jeg fik det anbefalet andetsteds, og det var der ikke.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få forbindelse?

- Medd
13. maj 2010 - 13:39 #1
... er du (=systemet) igennem en Router ?

Forstået på den måde at hvis du er "direkte" til din ISP (Internet Udbyder), så får du sansynligvis kun én (eller to) IP adresser til rådighed.

Den 'anden' computer kan vel godt komme 'på' hvis der SLET ikke har været andre 'på' i >1 time ?

---

Med andre ord: Der skal/bør være en Routerbox imellem; så kan du have >254 brugere på samtidig...
Avatar billede medd Nybegynder
13. maj 2010 - 14:22 #2
Tak for svar.

Den kører ikke igennem en router, men har lige prøvet at sætte den til en. I første omgang kunne den stadig ikke oprette forbindelse, og heller ikke oprette forbindelse til port 80.
Jeg har så forsøgt med fejlfinding, og der skriver den: "Følgende trin i reparationen mislykkedes: fornyer ip-adressen."

Har det noget med routeren at gøre?
Avatar billede medd Nybegynder
13. maj 2010 - 14:28 #3
Tak for svar.

Den kører ikke igennem en router, men har lige prøvet at sætte den til en. I første omgang kunne den stadig ikke oprette forbindelse, og heller ikke oprette forbindelse til port 80.
Jeg har så forsøgt med fejlfinding, og der skriver den: "Følgende trin i reparationen mislykkedes: fornyer ip-adressen."

Har det noget med routeren at gøre?
Avatar billede medd Nybegynder
13. maj 2010 - 14:31 #4
Tak for svar.

Den kører ikke igennem en router, men har lige prøvet at sætte den til en. I første omgang kunne den stadig ikke oprette forbindelse, og heller ikke oprette forbindelse til port 80.
Jeg har så forsøgt med fejlfinding, og der skriver den: "Følgende trin i reparationen mislykkedes: fornyer ip-adressen."

Har det noget med routeren at gøre?
13. maj 2010 - 15:20 #5
HardwareReset Routeren - Vent i X tid med Routerboxen tændt...
Prøv så igen...
Avatar billede medd Nybegynder
14. maj 2010 - 19:49 #6
Det har ikke hjulpet.

Netstikket virker heller ikke selvom den ikke har været brugt i den anden computer i flere timer. Kan det ikke være nogle indstillinger/opsætning på computeren?
Avatar billede medd Nybegynder
21. maj 2012 - 20:41 #7
..