Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
12. maj 2010 - 22:11 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

KILLDISK virker ikke

Hej.

Jeg har downloadet og brændt KILLDISK ISO'en: "Download Bootable ISO Image of Active@ KillDisk to burn CD" fra http://killdisk.com/downloadfree.htm. Jeg kan også godt få den til at køre, men når jeg trykker enter for at gå ind i killdisk for at slette alt, så går der nogle sekunder og så går den bare tilbage til den samme menu. Hvad kan det skyldes?

Computeren har også nogle gange problemer med at boote cd'er, hvad kan det skyldes?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 22:23 #1
Nu kan jeg ikke lige se hvordan du har brændt den Iso. Men måske har du, som flere andre, begået den fejl, bare at brænde Isoén på en disk? Den går ikke, den skal brændes som en bootdisk med f.eks. Active Isoburner: http://www.ntfs.com/iso_burner_free.htm
12. maj 2010 - 22:55 #2
(Det virker jo som om CD'en ER startet op/Booted på ?)

Er du sikker at Harddisken virker ordentlig i pågældende PC ?

Er den den herfra -> http://www.eksperten.dk/spm/905331 ?
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
12. maj 2010 - 23:07 #3
I KILLDISK situationen var boot ikke et problem, og nej, jeg ved godt at man skal brænde det som en iso, og ikke bare en normal fil. :)

Det er jeg ikke sikker på, har du ikke et godt værktøj til at tjekke det efter?
Og ja, det er den derfra. Efterfølgeren til den anden post var at jeg valgte at installere Linux Ubuntu på den, for at se om det virkede, og det gjorde det, og har gjort det uden problemer. Dog ville jeg gerne have windows på den, så nu prøvede jeg igen, og da linux var styresystemet, kunne jeg ikke få den til at boote op på killdisken, men da windows var installeret (hvilket den godt kunne nu), kunne jeg boote killdisken, men altså ikke få den til at virke.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 23:08 #4
Av ja 45 kommentarer, og så er spørgsmålet ikke lukket.
Det ser ud til at spørgeren har mistet kontakten til de som har forsøgt at hjælpe ham, fordi han ikke lod høre fra sig i 6 dage. Det er ikke smart når man gerne vil have hjælp.
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
12. maj 2010 - 23:09 #5
I 3. linje svarede jeg på harddiskens tilstand, hvilken jeg altså ikke ved, men meget gerne vil have undersøgt, hvis nogen kender en måde?
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
12. maj 2010 - 23:11 #6
Altså de 45 skyldte jo, at ingen rigtig kunne finde ud af hvad der var galt. De 6 dage, skyldte at jeg blev opholdt af noget andet, og desuden fandt en anden løsning, da jeg ikke kom videre.
Det skal dog ikke afholde mig fra at spørge videre her.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 23:20 #7
Der er godt nok en måde at undersøge HDD på, Men efter at have set det link fra karise, gider jeg ikke være med mere.
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
12. maj 2010 - 23:25 #8
Hvad skyldes det da?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 23:37 #9
At du bare dropper spørgsmålet i så mange dage, og derefter ikke gider lukke det. Det sidste indlæg er jo fra 31 marts og nu har vi 12 maj. Så der sker ikke mere der.
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
12. maj 2010 - 23:43 #10
Er det virkelig forventeligt at man skal tjekke op så tit?

Desuden handler det ikke om at gide. Grunden til at jeg ikke har såkaldt lukket indlægget, er jo fordi jeg ikke vidste at man skulle gøre det, ligesom jeg heller ikke ved, hvordan man gør det.

Anyway, jeg er her for at prøve at få hjælp fra folk, der har en større viden end mig selv, ikke for at stå til ansvar for de fejl, jeg måtte have lavet pga. min uvidenhed.

Ontopic herfra.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
13. maj 2010 - 00:03 #11
Uvidenhed? Det står klart og tydeligt i reglerne, som man skal læse, når man melder sig ind.
Men nu har jeg konstateret, at du ikke har en hel række åbne spørgsmål, så jeg var måske lidt for hurtig i min afvisning.

Jeg vil foreslå, at du sætter HDD til en anden computer. Enten som slave, eller som USB. Hvis den ikke umiddelbart dukker op i denne computer, så se efter den i Diskhåntering.
Hvis den dukker op i Denne computer, så højreklik på den, og gå i egenskaber og lad windows undersøge den for fejl. Sæt flueben i "Ret fejl"
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
13. maj 2010 - 00:24 #12
Ps. Hvid du ikke har lyst til at pille HDD ud, kan du i stedet brænde en "Ultimate bootdisk" og gå ind i "Diagnostic"
http://www.ultimatebootcd.com/download.html
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
13. maj 2010 - 10:51 #13
Snakken/diskussionen om reglerne vil blive diskuteret videre i privatbeskeder, da det ikke rager denne post.

Jep, det vil jeg prøve, når jeg får tid, hvilket dog ikke bliver inden på søndag eller mandag. Jeg håber ikke det er for lang tid til at I forlader posten?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
13. maj 2010 - 11:13 #14
Det er det ikke nej, for nu er vi jo orienteret.
Der er dog et problem ved spørgsmål som tages op senere. De som deltager, deltager ofte i mange andre spørgtsmål, og kan derfor ikke huske de "gamle" hvis der er mange indlæg. off-line fra det andet spørgsmål har måske bare ikke orket at læse de 45 indlæg igennem igen?
Eller spørgeren får de samme forslag serveret igen, fordi brugerne har glemt at det er afprøvet.
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
14. maj 2010 - 18:26 #15
Jep, det er forstået.

Jeg fik alligevel tid allerede i dag, og fik undersøgt harddisken af windows / kørt chkdsk igennem, og det gav ingen fejlmeldinger.
Således kan det ikke være harddisken, der er noget galt med?

Andre forslag til hvorfor killdisk ikke virker?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
14. maj 2010 - 22:44 #16
Ja hej, jeg har ikke kunne komme på internettet. Havde købt en NAS server "Netgear" noget utroligt lort. Når den gik på nettet, åbnede den en side som gik i loop, d.v.s. den henviste sig til sig selv, og gik ned. Nu har jeg taget HDD ud og smidt lortet ud.
Samtidig ødelagde den min internetforbindelse. Jeg blev selvfølgelig ekstremt frustreret, og dulmede nerverne med flere glas whisky. Med respekt for dit problem, vil jeg derfor ikke prøve at vurdere problemet her og nu.
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
14. maj 2010 - 23:49 #17
Hehe, troede først det var noget spam eller lignende, men bare i orden. Jeg har fin tid. :)
I øvrigt, synd med det nye gear, der ikke virkede. :s
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
15. maj 2010 - 00:10 #18
På banen igen:) et par timer og 3 glas postevand, og hovedet fungere bedre. Ok du har en HDD som ikke fungere, CHKDSK viser ingen fejl.
Men mere konkret, hvad er det for en computer bærbar eller stationær? kan du pille HDD ud af computeren? Hvis du kan, så sæt den til den computer du skriver fra, enten som slave eller som USB.
Gå ind i "Denne computer" højreklik på HDD, gå i egenskaber/funktioner/undersøg nu, sæt flueben i "ret fejl" tryk enter.
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
15. maj 2010 - 10:23 #19
Okay. :)

Først og fremmest; jeg har fået windows til at virke på computeren/harddisken, og det er den computer jeg skriver fra. Men da jeg lige har haft linux på den, samt at der var nogle problemer med harddisken førhen (det var det mit andet indlæg var om), kunne jeg godt tænke mig at køre en killdisk på den, for at få den startet helt fra ny?

Og altså jeg ved ikke om der som sådan er noget galt med min harddisk? Man det antager du, eftersom killdisk ikke virker, eller ud fra det andet indlæg?

Det er en bærbar, og jeg kan godt pille harddisken ud. Jeg har dog ikke noget sted at sætte den til, da de andre stationære computere i vores hus kører med IDE harddiske?

Jeg kunne dog få windows på selve computeren til at undersøge harddisken, som du beskrev det med at gå ind og højreklikke og undersøge og krydse "ret fejl" af. Ligesom jeg prøvede at køre chkdsk /f i cmd (hvilket hvis er det samme). Men ingen af dem gav nogen fejl.

Tror du så stadig der kan være fejl på harddisken?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
15. maj 2010 - 10:48 #20
Glemte du et bogstav? Det er CHKDSK r/f
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data
/p Checker disken omhyggeligt for fejl.

Nå men jeg vil foreslå, at du brænder en "Ultimate boot disk"
Og der går ind under HDD/Diskwiping. Der ligger flere gode programmer, b.l.a. Killdisk. Skiven indeholder også et diagnose prog.
http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
15. maj 2010 - 10:58 #21
Jeg prøvede bare med det off-line havde skrevet til mig i det andet indlæg, men /p var ikke en mulighed, sagde den, så det blev chkdsk /f. Men jeg vil da lige prøve med chkdsk /f /r .

Og jeg prøver også at brænde den disk, når jeg får lejlighed til det. Det bliver måske først i morgen.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
15. maj 2010 - 11:07 #22
Ja der er forskel på, om man bruger  CHKDSK fra XP-CDén hvor man skriver CHKDSK /r/p og når man går ind i windows cmd, hvor man skriver CHKDSK /r/f
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
16. maj 2010 - 22:45 #23
Jeg nåede desværre ikke at få prøvet CD'en af i dag, men fik kørt chkdsk /f /r , og det var en noget mere omfattende undersøgelse end bare /f kunne jeg se. Den fandt dog stadig ingenting.

Det, at killdisken ikke virker behøver ikke have noget med harddisken at gøre nødvendigvis, vel?
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
17. maj 2010 - 00:35 #24
"Det, at killdisken ikke virker behøver ikke have noget med harddisken at gøre nødvendigvis, vel?"

Jo da, det er jo netop HDD det drejer sig om. Men når du kan installere Linux på disken må den jo fungere. Måske er der noget galt med den Killdisk du har brændt, eller du bruger den måske forkert? Jeg har ikke brugt Killdisk siden jeg var helt ny i computer verdenen. Jeg havde 2 HDD i maskinen og satte Kildisk til at rydde den ene og havde backup på den anden. Killdisk ryddede alt
hvad der var på begge harddiske, som dengang var meget små. Jeg vidste ikke, jeg skulle have taget den anden HDD fra. Af skade bliver man klog, siger man. Javel, men jeg foretrækker nu at blive klog ved at lære af andre. Man behøver heldigvis ikke selv at begå alle fejl for at lære noget.
Jeg vil foreslå at du, angående Killdisk ser på dette link fra helgec. http://helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
17. maj 2010 - 07:53 #25
Okay. Jeg får i dag prøvet den der UBCD prøvet af, for at se om den finder noget, og der var jo også killdisk på den, så den prøver jeg måske også af.
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
18. maj 2010 - 19:31 #26
Så fik jeg prøvet nogle af testene af på UBCD, og den fandt heller ikke noget.
Situationen er dog, som nævnt før, at jeg har fået windows til at virke på computeren, i hvilken den omtalte harddisk sidder, og det kører bare. Så for nu vil jeg ikke gøre mere ved det, eftersom de forskellige test ikke har fundet noget, og det virker som det skal. Jeg vender dog frygteligt tilbage, hvis noget skulle ske.

Jeg giver dog glædeligt pointene til dig, for de forslag, den hjælp og ikke mindst den tid, du har brugt på mig. :)
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
18. maj 2010 - 19:39 #27
Tak tilbudet, men behold bare point, jeg er ligeglad med dem:)
Avatar billede MartinDahl909 Nybegynder
18. maj 2010 - 19:45 #28
Okay.

Igen, tak for hjælpen. :)