Avatar billede jpankoke Nybegynder
11. maj 2010 - 22:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

usb harddisk?

Hej.

Jeg sidder med et akut problem.
Er indehaver af en 320 gb Verbatim usb harddisk.
Den er tilsluttet en Sony bluray afspiller og fungere som en musikserver, men nu siger den at den ikke understøtter usb enheden?

Det skal så lige siges at den var lige et smut nede i fona og de formateret den og alt var ok.

Har de kommet til at slette noget som skal bruges til at den kan understøttes igen??
mvh Pankoke
Avatar billede besle Nybegynder
11. maj 2010 - 22:26 #1
tjah, kan være de har ændret systemet på harddisken. Fat32 <-> NTFS
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2010 - 23:03 #2
Gå i DISKHÅNDTERING og formater skidtet så kører det
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 00:44 #3
"Den er tilsluttet en Sony bluray afspiller og fungere som en musikserver"
Er den købt til det, så den så at sige hører til afspilleren?
Eller er det bare en alm. HDD du har sat til.
Hvis det er det sidste, ja så gør som helgec skriver, men hører HDD til afspilleren, kan den være formateret på en anden måde end windows, ligesom HDD som sidder i HDD optagere.
Avatar billede jpankoke Nybegynder
12. maj 2010 - 10:31 #4
Til besle.

Er formateret til NTFS.
12. maj 2010 - 10:39 #5
... og så kan "Sony bluray afspiller" ikke 'se' den. Bør/skal være FAT32 formatet...
Avatar billede jpankoke Nybegynder
12. maj 2010 - 14:28 #6
Hej Karise_larry

Så har jeg omformateret min HD, men jeg kunne ikke gøre det i fat32.
jeg har vista og kan kun vælge exFAT & NTFS.

Den kan stadigvæk ikke køre på usb, understøtter ikke denne enhed skriver Sony.

Det har virket perfekt.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 16:13 #7
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 16:17 #8
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 16:28 #10
Beklager men alle link, til pro.både hos Download.com og Tuwows er gået ned:(
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
12. maj 2010 - 21:24 #11
Så er linket i orden
jeg har selv lige downloadet programmet, og det kan formatere som fat32.
Obs. bare spring det med navn og mail over.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
14. maj 2010 - 01:18 #12
Mon spørgeren vil gøre sig den ulejlighed at komme med en respons?
Avatar billede jpankoke Nybegynder
14. maj 2010 - 09:00 #13
Hej Chauve3985,

Jeg skrev ellers et svar igår, men der må være gået noget galt.

Takket være dit link der efter nogle forsøg vikede perfekt, så køre alt som det skal igen.

Jeg siger mange tak, også til dem der kom med fornuftige svar og løsningere.

NB. Fona sucks.
Avatar billede chauve3985 Nybegynder
14. maj 2010 - 11:17 #14
Det er OK, tillykke med resultatet:)